POŠTO KVADRAT AUTA? / Vozili smo najjeftiniji auto za sedam ljudi: Sjedala nestaju u tren, a kad ga bolje upoznate postaje jako zabavan

U rubrici 'Ženski kut' testirali smo Daciu Jogger, najjeftiniji auto sa sedam sjedala na tržištu. čija cijena starta već od 129.000 kuna

31.7.2022.
19:29
VOYO logo

Jedan od cjenovno najprihvatljivijih brendova današnjica, rumunjska Dacia, od nedavno se može pohvaliti Joggerom, novim modelom u svojoj floti. Dacia je poznata po tome što su njihovi modeli najjeftiniji na tržištu, a svaki model osim što je cjenovno prihvatljiv, ima u sebi neki mamac kojim zaludi tržište.

Iznimka nije niti Jogger, koji je nasljednik popularnog modela Lodgy, a čiji je mamac na tržištu činjenica da ovaj automobil dolazi sa sedam sjedala, što ga čini idealnim za velike obitelji, avanturiste koji traže prostran i praktičan automobil u kojeg može stati sve živo, ali svakako i za taksiste kojima bi ovaj model itekako mogao olakšati posao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Jogger u drugoj varijanti dolazi i sa pet sjedala…no realno, zašto pet, kad je sedam puno zabavnije? U rubrici "Ženski kut", nedavno smo imali prilike testirati ovaj fora autić za kojeg Dacia kaže da je model koji ima "najbolji omjer cijene i prostora", a koji nam je na test stigao s najboljim paketom opreme koji se nalazi u ponudi a koji se zove Extreme.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Teško ga je svrstati u jednu kategoriju

Automobili sa sedam sjedala uvijek su jako interesantni za testiranje, a ono što se već unaprijed zna o njima jest da nude puno prostora pa su shodno tome jako praktični. Jogger se na našem testu pokazao kao super-praktičan automobil ne samo radi prostora, već i zbog činjenice da se sve u njemu sklapa brzo, bez da gubite vrijeme za preslagivanje i namještanje u njemu. Kod Joggera se sve rješava u nekoliko sekundi…

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Kada mi je tog ponedjeljka Dacia stigla na test, prvo što sam primijetila je upečatljiv prednji dizajn automobila. Oštre linije i prednja maska daju mu jako ozbiljan, pa čak pomalo i nabrijan izgled, kojeg dodatno pojačava dvobojna karoserija u kombinaciji narančaste (odnosno terracota brown) i crne boje, ali i krovni nosači. Zbog svega toga, Jogger se doima jako robusno kada ga vidite.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Fora su mu i prednja LED svjetla koja svijetle u obliku slova Y, a u svjetlima se nalazi natpis Dacia. Također, oko kotača se nalaze plastične zaštite što dokazuje da se Jogger ne boji niti nekog opakijeg terena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Kod ovog auta interesantna je još jedna stvar. Naime, njega je jako teško svrstati u jednu kategoriju. Jogger nije crossover, iako je povišen kao crossover. Nije karavan, iako je nešto duži baš kao karavan, a opet nije niti monovolumen, iako ima više sjedala. Jogger je neki savršeni balans svega nabrojanog, odnosno ima sve najbolje karakteristike od svih spomenutih vrsta.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Što se tiče unutrašnjosti Dacie Jogger, kokpit je presvučen tkaninom s uzorkom pa je zbog toga sve u autu nekako toplije. Vozačev displej je analogni, no pokazivat će vam sve relevantne informacije u vožnji koje su vam potrebne. U sredini je smješten glavni ekran, koji možda izgleda pomalo zastarjelo, no prevarili biste se ako biste ga odmah u startu zbog izgleda otpisali.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Jedna od meni najboljih stvari kod Joggera je bežično povezivanje vaših pametnih telefona s aplikacijama Apple CarPlay i Android Auto. Ne samo da se bežično povezuje, već aplikacije rade kao švicarski sat. Meni se primjerice na Apple CarPlay (nakon prvog povezivanja) mobitel spajao čim bih ušla u auto te je sve radilo nesmetano bez ikakvih problema, dok sam primjerice kod nekih puno skupljih modela nailazila na dosta poteškoća s time. Uvijek bi nešto štekalo, sporo se spajalo, uvijek bi bilo nekih problema. Zbog toga sam često jednostavno odbijala koristiti tu aplikaciju, no, ne i u Joggeru gdje sam je s guštom svakodnevno koristila.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Inače, u slabijim paketima opreme nema glavnog ekrana, već će vam kao glavni ekran (odnosno navigacija) služiti vaš pametni telefon, za koji je posebno napravljen USB priključak smješten odmah do volana, kako biste mogli puniti ga za vrijeme vožnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Prostrani treći red sjedala

Zapremnina u pretincima iznosi 24 litara, a u prednjem dijelu ima nekih praktičnih stvarčica kao primjerice kukica za vješanje vrećice koja se nalazi kod suvozača.

Prtljažnik u Joggeru posebna je (i velika) priča. Sa sva tri reda uzdignutih sjedala, zapremnina mu je 213 litara. S dva reda sjedala, zapremnina iznosi 712 litara, dok je zapremnina kada spustite stražnju klupu 1819 litara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Kada već spominjem sjedala, red je da se konačno osvrnemo i na ta famozna dva sjedala više. Poznato je da šesto i sedmo sjedalo znaju biti dosta skučena, odnosno da su dosta nespretna i neudobna za vožnju. Kod Joggera to nije slučaj – kada sjedite na šestom i sedmom sjedalu, imat ćete mjesta i nećete se osjećati kao da sjedite u bunkeru. Sve su napravili da bude prostrano i ugodno za vožnju, pa tako primjerice iza imate i naslone za ruku, ali i pretince za bocu.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Ako vam ne trebaju, ta se sjedala mogu izvaditi. Teže 10 kilograma pa ćete s njima lako rukovati, a možete ih ostaviti u autu te ih jednostavno preklopiti pritiskom na polugicu. Ono što mi se još jako sviđa je što se lako izađe i uđe u taj treći red – spustite i podignete drugi red i vani ste.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Naš testni model bio je čisti benzinac kojeg je pokretalo 110 KS. Iako je auto velik i ima sedam sjedala, auto super vuče i nisam imala s njim nikakvih poteškoća na cesti. Za one koji žele proći još jeftinije, postoji i opcija s plinom, a u tom će slučaju vašu Daciu pokretati 100 KS. Jogger će biti nešto glasniji na autocesti zbog prostora u kabini, no na buku ćete zaboraviti kada ga potjerate te shvatite da jako dobro vozi. Također, imajte na umu da ovaj auto nije za jurcanje u zavojima gdje se naginje, što je uostalom i za očekivati. Potrošnja na našem testu bila je oko 6,8 litara, au gradu nam je Jogger trošio između 7 i 8 litara.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Zabavan i zanimljiv

Šećer na kraju je njegova cijena, koja starta već od 129.400,00 kuna. Naš testni model s Extreme opremom košta 156.000,00 kuna – odnosno, to je najjeftiniji automobil sa 7 sjedala na tržištu. Iako će ovaj automobil mnogi etiketirati kao auto za one "koji imaju puno djece" i "velike obitelji", radi se o zaista praktičnom modelu koji će poslužiti raznim profilima vozača i njihovim širokim potrebama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Možda će se na prvi pogled činiti prazan, dosadan i ne tako seksi kao primjerice auti koji u kabini imaju mali milijun tipkica na dodir s raznim funkcijama, ali Jogger je zapravo, kada ga malo bolje upoznate, jako zabavan i zanimljiv automobil. Pun je nekih super fora koje će vam poslužiti u svakodnevnom životu i koje će vam život učiniti puno jednostavnijim.

Taj auto kao da su namjerno kamuflirali plastikom da zavara na prvi pogled, pa onda kada ga malo duže vozite, shvatite koliko je auto dobar i fora. I vjerujte mi, oduševit će vas svojom jednostavnošću iza koje se krije neka posebna, magnetno privlačna karizma Dacie, a koja je itekako prisutna i u Joggeru...

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Specifikacije

Dacia Jogger 1.0 TCe Extreme
Paket opreme: Extreme
Motor: Benzinski, 3 cilindra, 999 cm3
Pogon: Prednji
Snaga: 110 KS
Okretni moment: 200 Nm
Ubrzanje 0-100: 11,2 sek
Maksimalna brzina: 183 km/h
Mjenjač: Ručni, 6-stupnjeva
Prosječna potrošnja na testu: 7,1 l/100km
CO2: 130 g/km
Cijena osnovnog modela: 129.400 kuna
Cijena testnog modela: 156.000 kuna.

Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo