Predstavljen 2013. godine na Ženevskom autosalonu pobrao je samo pozitivne kritike te se njegova karizma tijekom godina rapidno povećavala. Tako velikoj popularnosti može zahvaliti i činjenici što je nastao na platformi jednako popularnog Renault Clija čija su pouzdana mehanika i fantastična motorizacija dugo godina sinonim za vrhunski proizvod koji konkurencija vrlo često teško dostiže.
No idemo redom, glavni prodajni adut Captura uvjerljivo je njegov dizajn. Napuhan sa svih strana, s izrazito naglašenom alu-podnicom te pregršt aluminijskih detalja odaje dojam vrsnog terenskog vozila što zapravo nije. Međutim, ovi automobili se ni ne kupuju zbog izraženih terenskih svojstava nego zbog vizualnog privida istoga, a tu Capturu moramo dati čistu peticu za trud, izgled i dojam.
Napuhan sa svih strana, s izrazito naglašenom alu-podnicom te pregršt aluminijskih detalja Captur odaje dojam vrsnog terenskog vozila što zapravo nije.
Podsjeća na Clio
Unutrašnjost podsjeća na Clio, dakle dinamične, razigrane linije, kombinacija tvrdih kvalitetnih materijala i živih boja kombiniranih s hrpom elektronike, poput multimedijskog sustav R-Link sa zaslonom osjetljivim na dodir dijagonale 7 inča s internetskom povezivošću, AUX i USB priključcima te Bluetoothom. Uz to, testni je model bio opremljen i navigacijskim sustavom TomTom s kartografijom Europe, sustavom nadzora pritiska u gumama, sustavom za pomoć pri parkiranju unazad i Extended Grip sustavom.
Automobil kao stvoren za mlade (i one koji se tako osjećaju) koji će se s jednakim žarom provlačiti kroz gradsku džunglu kao i kroz male neasfaltirane makadamske putove koji vode do zabačene plaže, najboljeg piknik mjesta ili, u konačnici, samo najboljeg pejzaža.
Unutrašnjost podsjeća na Clio, dakle dinamične, razigrane linije, kombinacija tvrdih kvalitetnih materijala i živih boja kombiniranih s hrpom elektronike.
Spomenimo i kako je Captur prilično prostran automobil koji će svojim putnicima ponuditi dosta prostora (posebno sprijeda), dok će se straga ipak udobnije smjestiti dvije odrasle osobe. Ni prtljažnik vas neće razočarati sa svojih vrlo pristojnih 455 litara zapremine koji se dodatno povećava obaranjem stražnjih sjedala na čak 1340 litara.
Za upravljačem Captura ćete se osjećati vrlo udobno i sigurno. Položaj za upravljačem, raspored prekidača i komandi, ergonomija i preglednost su doista za svaku pohvalu te sve ono što bismo možda prigovorili Renault Cliju je ovdje ispravljeno na najbolji mogući način.
Galerija
Gutač kilometara
Hvalospjeve zaslužuje i poznati 1.5 dCi dizelski motor sa četirima cilindrima koji kod Renaulta razvija 90 ili 110 KS. Naš testni model je bio opremljen 110 KS snažnom inačicom te ako ga uspoređujemo s 90 KS modelom, razlika je više nego vidljiva.
Maksimalnu snagu od 81 kW (110 KS) postiže pri 4000 o/min, a najveći okretni moment od 260 Nm dostupan je već pri 1750 okretaja. Od nula do 100 km/h ubrzava za 11,03 sekundi dok je najveća moguća brzina 175 km/h. Zbog toga je Captur živahan, brz i vrlo elastičan, a uparen sa šesterobrzinskim mjenjačem postaje pravi gutač kilometara nevezano je li riječ o autocestama, gradskim prometnicama ili zavojitim cestama.
Tvrđe podešen ovjes
Osim dobrih voznih svojstava, pogonski agregat odlikuje i velika štedljivost tako da je prosjek našeg testa završio na fantastičnih 5,8 litara na 100 kilometara što je podatak na kojemu bi pozavidjeli mnogi drugi proizvođači.
Da ne bi ispalo da je ovo automobil bez mana kritiku ćemo uputiti nešto tvrđe podešenom ovjesu koji pri većim brzinama voli malo više poskakivati preko neravnina te ne djeluje blagonaklono na leđa putnika, pogotovo na zadnjoj klupi. Vozač i suvozač se s druge strane neće imati na što potužiti tako da dok god niste iza te vozač ne divlja… bit ćete dobro.
sim dobrih voznih svojstava, pogonski agregat odlikuje i velika štedljivost tako da je prosjek našeg testa završio na fantastičnih 5,8 litara na 100 kilometara.
Iako je među prvima izašao na scenu, Captur se prema prodajnim brojkama i dalje jako dobro drži usporedo s konkurencijom. Tome svakako pridonosi i bogata oprema koja se u našem testnom modelu zove Outdoor te sadrži dodatno zatamnjena stražnja stakla, sustav za pomoć pri parkiranju unazad s kamerom, električno preklopiva vanjska osvrtna ogledala, upravljač i ručicu mjenjača presvučene kožom, Extended Grip (Grip control), M+S gume, aluminijske naplatke 17" u crnoj boji Etoile s dijamantnim sjajem, zaštitu prednjeg i stražnjeg odbojnika u sivoj boji, posebne presvlake u kombinaciji umjetna koža/tekstil Outdoor te multimedijski sustav R-Link Evolution s ugrađenim zaslonom osjetljivim na dodir od 7".
Sve ovo ima dosta ozbiljnu cijenu od 162.400 kuna do registracije, ali sudeći prema količini Captura na hrvatskim prometnicama, to očito nije kamen spoticanja za dobre prodajne rezultate.