Atraktivan, sportski, upadljiv, nevjerojatan…. nastavite niz. To su sve komentari koje smo dobivali na našu testnu Mazdu CX-3 G150 Revolution Top Test koja je bila komentirana baš gdje god smo se pojavili. Predstavljena ne tako davne 2015. godine, Mazda je relativno kasno ušla u borbu s tada već kraljevima crossover klase, Renault Capturom, Fiatom 500 X, Peugeotom 2008, Nissan Jukeom.
Nastala na bazi Mazde 2 s kojom joj je jedina poveznica identičan međuosovinski razmak od 257 cm, Mazda je još jednom potvrdila uspješnost svojeg Kodo dizajna kojeg simbolizira izrazita kvaliteta, urarski precizna izvedba i nenametnuti osjećaj luksuza. Sve je to rezultiralo pozicioniranjem Mazdinih modela u svojevrsnu financijski prihvatljivu premium klasu od čega CX-3 niti malo ne odstupa.
Luksuzna unutrašnjost
Izvana CX-3 izgleda odlično, tome pridonosi atraktivna plava boja, sportski naplatci od 18” (i ne, vožnja nije neudobna kako ćete na prvu pomisliti…), upečatljiva LED svjetla te nesvakidašnje izdužen prednji kraj koji u kombinaciji s prilično skraćenim zadnjim krajem stvara dopadljivu i atraktivnu sportsku cjelinu. Čak i dok ovo pišemo ovaj opis ne zvuči logično, ali na sreću prilažemo i fotografije da potkrijepimo tvrdnju.
Početna cijena za CX-3 s 2.0 benzinskim motorom je 130.500 kuna.
U unutrašnjosti slična priča, najjači paket opreme Revolution pred vas stavlja kombinaciju bijele, bordo i crne kože, obloge vrata u kombinaciji, kože, alkantare i fine plastike, pomalo sportska bijela kožnata sjedala prošarana crnim detaljima, minimalistički postavljena kontrolna ploča sa svim potrebnim instrumentima te kao šećer na kraju 7-inčni ekran osjetljiv na dodir te Bose audiosustav. Luksuz jednostavno izvire iz svake pore ove unutrašnjosti te iako u malom pakiranju, osjećate se kao vrlo važna i uspješna osoba za koju se Mazda, eto, potrudila izraditi automobil po mjeri.
Vozačka pozicija je sada već klasično mazdovski odlična, dobro pozicioniranje za upravljačem, pomalo spušteno sjedalo, odlična ergonomija i preglednost te jedan od boljih head-up displaya na tržištu. Ništa ne bismo mijenjali, nego jednostavno samo želite voziti i voziti. A da, naprijed ima dovoljno mjesta za dvije odrasle osobe dok straga odrasli baš neće biti presretni, međuosovinski razmak ipak ima svoja ograničenja.
Sportski zvuk
Vratimo se mi na ono što je ovdje najvažnije - vožnju. Testni model bio je opremljen benzinskim 2.0 motorom od 150 KS (110 kW) pri 6000 okr/min, 204 Nm okretnog momenta pri 2800 okretaja, pogonom na sve kotače te je sve to upareno s odličnim 6-brzinskim manualnim mjenjačem čija je glavna odlika izrazita preciznost i stvarno dobro pogođeni prijenosni omjeri (čitaj - lako se šalta i sumanuto juri).
Vozačka pozicija je sada već klasično mazdovski odlična.
Motor voli malo više okretaje i kada se zavrti iznad 4000 okretaja, zvuk postaje doista sportski, zapravo je toliko dobar da stalno želite još malo pritisnuti papučicu gasa ne bi li stalno čuli to lagano pucketanje auspuha i režanje motora. Kada dođete do maksimalnih 6000 okretaja, zvuk tada već doista diže količinu adrenalina na zavidnu visinu, osmijeh je razvučen od uha do uha, a vi ozbiljno jurite.
U tom trenutku tek shvaćate koliko je ovjes dobar te koliko kvalitetno radi pogon na sve kotače. Automobil jednostavno drži cestu te ne posustaje ni milimetra, zavoje prolazi bez ikakvih problema, upravljač je precizan, a putanje su savršene. Jedini problem stvaraju veće neravnine na cesti kada pri većim brzinama ipak relativno kratka Mazda karakteristično poskakuje što se prije svega osjeća na leđima putnika.
Pozitivni šok
Kada sa zavojite ceste prijeđete na autoput, ubacite u šestu brzinu i krenete na dugi put, Mazda se pretvara u pitomo janje koje relativno tiho guta kilometre bez ikakva problem, a jedino što čujete je kvalitetan već prije spomenuti audiosustav. Prva dva dana testa uopće nismo gledali na potrošnju jer je bilo za očekivati da će benzinac od 150 KS izložen malo agresivnijoj vožnji potrošiti i priličnu količinu benzina, no onda slijedi pozitivni šok - Mazda troši otprilike 10 litara po gradu i oko 7 na otvorenoj cesti, uz pažljiviju i zakonom propisanu vožnju te brojke idu još i niže. Recimo samo da je prosjek testa završio na 8,1 litru na 100 km što je doista odličan rezultat.
Da je CX-3 nedvojbeno lijep automobil više je nego očito, da su mu vozne karakteristike odlične još je očitije, a i da ne troši mnogo smo empirijski dokazali. Ostaje cijena, Mazda CX-3 dostupna je uz još jedan 2.0 benzinski atmosferski motor snage 120 KS te novi 1.5 CD105 turbodizelski motor snage 105 KS kojim smo također bili oduševljeni, a naročito s potrošnjom od samo 3,5 litara izmjereno u stvarnim uvjetima.
Početna cijena za CX-3 s 2.0 benzinskim motorom je 130.500 kuna, a za 1.5 dizel 160.000 kuna. Visoku cijenu testnog modela od priličnih 222.000 kuna Mazda opravdava kvalitetnim i štedljivim 2.0 benzincem, AWD pogonom te izrazito bogatim i luksuznim paketom opreme Revolution. Kako svaka roba ima svoga kupca tako ne sumnjamo ni da će ovako opremljena Mazda imati svoj prodajni udio, a vlasnici se doista neće imati na što požaliti.
Galerija
Prednosti Mazdinog AWD sustava
Posebnost Mazdina AWD sustava (prisutan od modela CX-5 predstavljenog 2012.) je da djeluje prediktivno. Konkretno, sustav koristi podatke s ukupno 27 senzora, među ostalim i senzora okretanja kotača, senzora temperature zraka, senzora za kišu, nagiba vozila, kuta zakreta upravljača, momenta potrebnog za okretanje upravljača, te sve te informacije obrađuje 200 puta u sekundi kako bi unaprijed, prije nego što uopće nastupi proklizavanje prednjih kotača, detektirao da su uvjeti prianjanja moguće daleko od idealnih i dio momenta uputio na stražnje kotače.
Prednosti: sustav je lagan, jer dodatni elementi prijenosa snage do stražnjih kotača ne prenose sav okretni moment, nego najviše do 50 posto (može i manje, već prema potrebi), a praktički uopće ne dopušta bilo kakvo proklizavanje, pa su i gubici najmanji mogući. Pojednostavljeno, ne moraju prednji kotači prvo izgubiti grip (što automatski znači mehaničke gubitke, a moguće i privremeni gubitak stabilnosti) da bi se dio snage uputio straga. U praksi je sustav vrlo diskretan, te je gotovo nemoguće primijetiti kada se uključuje.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
CX-3 2.0 G150 AWD Revolution Top
Vrsta motora: Benzinski
Obujam motora: 1998 ccm
Broj cilindara: 4
Snaga u KS: 150 KS pri 6000 o/min
Snaga u kWh: 110 kWh pri 6000 o/min
Okretni moment: 204 Nm pri 2800 o/min
Mjenjač: 6 stupnjeva
Pogon: pogon na četiri kotača
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,70 s
Maksimalna brzina: 200 km/h
Potrošnja (grad): 8,1 l/100 km
Potrošnja (otvorena cesta): 5,5 l/100 km
Potrošnja (kombinarano): 6,4 l/100 km
Potrošnja (tijekom testa): 8,1 l/100 km
CO2 emisija: 150 g/km
Duljina: 4275 mm
Širina: 1765 mm
Visina: 1535 mm
Međuosovinski razmak: 2570 mm
Obujam prtljažnika: 280 l
Masa vozila: 1310 kg
Gume: 215/50 R18
Cijena: 222.418 kn do registracije