Yugo, legendarni automobil, za kojeg se tvrdi da je Jugoslaviju postavio na kotače, proizvodio se od 1980. do 2008. u Zastavinoj tvornici u Kragujevcu. Ukupno je proizvedeno 794.428 primjeraka tog malog gradskog automobila temeljenog na Fiatu 128, s prednjim pogonom i motorom male zapremnine.
Njegova pristupačnost učinila ga je popularnim na ovim prostorima, ali ne treba zaboraviti da se Yugo prodavao u Velikoj Britaniji te Sjedinjenim Američkim Državama. "Preko bare" je prodan u čak 141.651 primjerku, što i ne čudi, jer mu je cijena bila 3990 dolara u osnovnoj varijanti. No, dok je ovdje postao simbol, ondje je proglašen "najgorim automobilom na svijetu".
Yugo na struju
Makedonski dizajner Dejan Hristov je, inspiriran kultnim statusom, zamislio modernu verziju Yuga - s električnim pogonom. Dizajnerski, Yugo BEV, kako ga je nazvao, dijeli crte s popularnim prometalom iz Kragujevca. Hristov je zadržao prepoznatljivi oblik stražnjeg kraja, zakrivljeni poklopac motora, vodoravnu bočnu liniju, pa čak i logotip. Novina su izbočeni blatobrani, produženi branici, LED svjetla...
Autoklub piše da Hristov planira poslati svoj projekt Vladi Srbije, a ne bi mu bilo mrsko i da se u projekt uključe i Rimac Automobili. Proizvodnja bi bila, dakako, u Kragujevcu, pod paskom sadašnjeg vlasnika Zastave, Stellantisa. Ako se ta ideja izjalovi, uvijek se može okrenuti nekoj od kineskih tvornica.
Konkurencija popularnim modelima
Gledajući konkurenciju, ovaj koncept bi imao što pokazati u usporedbi s Peugeotom e-208, Opel Corsom E, Renaultom 5 i Hondom E. Prema Hristovljevim zamislima, cijena litija iz lokalnih izvora trebala bi sniziti cijenu baterija, što bi u konačnici dovelo do toga da bi Yugo BEV mogao koštati kao električna Dacia Spring, dakle između 133 i 140 tisuća kuna.
No, u cijeloj priči postoji jedan problem. Sve je zasad u glavi i renderima Dejana Hristova...