Ženski promiskutet je ključ za preživljavanje

Najnovija studija Sveučilišta u Exeteru i Liverpoolu objavljena u časopisu Current Biology istražuje zašto ženke većine vrsta imaju višestruke partnere.

26.2.2010.

Termin poznat kao poliandrija je fenomen kada ženka ima puno seksualnih partnera, a prisutan je kod većine životinjskih vrsta, od insekata pa sve do sisavaca.

Studija ima hipotezu da poliandrija smanjuje rizik od izumiranja vrste jer se smanjuje šansa od dobivanja potomaka isključivo ženskog roda.

Do ovog poremećaja može doći ako dođe do mutacije SR kromosoma odgovornog za biranje spola prilikom oplodnje. Sva sperma koja ima Y kromosom (muški) umire tijekom fertilizacije, a kromosom se prenosi dalje na ženske potomke. Nakon određenog vremena svi mužjaci nestaju, a vrsta izumire.

Kroz petnaest generacija, pet od 13 promatranih monogamnih populacija je izumrlo zbog nestanka mužjaka. Znanstvenici sa sveučilišta Exeter i Liverpool kažu da se promiskuitetom ženki smanjuje mogućnost za širenje kobnog SR kromosoma.

Glavna znanstvenica na projektu Nina Wedell je izjavila: Iznenadili smo se kako brzo može određena populacija izumrijeti ako se ženke pare isključivo s jednim partnerom."

"Poliandrija je toliko rasprostranjena u prirodi, a još uvijek je misterij u znanstvenom svijetu. Ova studija prva sugerira da bi ona mogla biti važna karika u evoluciji života." rekla je dr. Wendell.

KSW 94