VIDEO: / Pronađena 'karika koja nedostaje'?

Dva odlično očuvana kostura ljudskih predaka, vrste koja ranije nije bila poznata znanstvenicima, otkrivena su u južnoj Africi.

9.4.2010.

Studija naslovljena "Australopithecus sediba: A New Species of Homo-like Australopith from South Africa" objavljena je 9. travnja 2010. u časopisu Science. Kako prenosi portal biologija.com.hr znanstvenici kažu kako ime roda Australopithecus označava dobro poznatu skupinu ljudskih predaka tzv. "južnih majmuna", a ime novootkrivene vrste ugrubo se prevodi kao "čovjek majmun", zbog činjenice da se ova skupina vrlo dobro snalazila krećući se po krošnjama drveća, a kad se našla na tlu, hodala je na dvije noge, poput čovjeka.

"Smatramo kako smo pronašli najboljeg kandidata za izravnog pretka roda Homo, kojemu i sami pripadamo", pojašnjava Darryl de Ruiter, jedan od autora studije.

Fosili, za koje se smatra da su odrasla ženka i mladi mužjak iz iste društvene skupine, stari su između 1.78 i 1.95 milijuna godina, a pronađeni su 2008. godine u jami veličine 3 x 3 metra. Zanimljivo je da je prvu kost zamijetio devetogodišnji sin glavnog autora studije, Leea Bergera.

"Podigao sam kamen i vidio ključnu kost kako strši. U prvi trenutak nisam znao što je. Mislio sam da je samo antilopa. Pozvao sam oca, a on je pet metara dalje počeo psovati. Pitao sam ga što nije u redu, a on je rekao: 'ništa ništa, našao si hominida'", prenosi Jutarnji list riječi malenog paleontologa.

De Ruiter navodi da su kosturi oblika sličnog ranim predstavnicima roda Homo, no veličinom su manji, sličniji našim precima iz roda Australopithecus. Zanimljivo je da su zubi novootkrivene vrste maleni, otprilike kao zubi današnjih ljudi, no oblika jednakog zubima predstavnika roda Australopithecus.

"Iz ovoga nalaza vidljivo je da se radi o prijelaznim organizmima", pojašnjava de Ruiter koji se će ovoga ljeta vratiti na mjesto pronalaska fosila i provesti daljnja ispitivanja uz pomoć studenata. U međuvremenu, otvoreno je natjecanje za najbolji ponuđeni nadimak nove vrste na kojemu će sudjelovati južnoafrička djeca, prenosi portal biologija.com.hr.