VELIKO OTKRIĆE: / ‘Pronašli smo antički kompjuter iz 65. godine prije Krista!’

Foto: Wikipedia

Podvodni arheolozi otkrili su pravu riznicu luksuznih predmeta na staroj olupini, uključujući dio trona te prethodnika modernog računala.

29.9.2015.
Wikipedia

Roneći blizu obale grčkog otočića Antikitere, arheolozi su se vratili na staru olupinu, odakle su izronili flautu napravljenu od kosti, pijuna iz igre na ploči, posuđe od stakla, kao i brončani rukohvat trona.

Vjeruje se da ja luksuzni drveni jedrenjak potonuo godine 65. prije Krista, a otkrili su ga grčki ribari 1900. godine.

Od početnog otkrića, brojni arheološki timovi otišli su na Antikiteru kako bi pronašli nove komadiće olupine. Poznati pomorski istraživač Jacques Cousteau i njegov tim otkrili su dragulje, kipove i novčiće tijekom istraživanja 1976. godine.

"Još puno toga s ove olupine leži u moru, neotkriveno", kaže pomorski arheolog Brendan Foley. "Baš svaki zaron rezultira sjajnim otkrićima, i otkrije kako su ondašnji '1 posto' živjeli u doba Cezara".

Preteča suvremenih računala

Najpoznatije otkriće do sada je takozvani Mehanizam iz Antikithre, drevno analogno račinalo koje je predviđalo pomrčine i pratilo kretnje zvijezda i planeta zbog kalendarskih i astronomskih razloga, kao i olimpijade, vremenska razdoblja između drevnih Olimpijskih igara.

To je ujedno i jedno od prvih otkrića s gorenavedene olupine, a vjeruje se da su ga dizajnirali i napravili grčki znanstvenici oko 205 godine prije Krista. Uređaji slične složenosti i kvalitete izrade nisu se ponovo pojavili u Europi sve do razvoja mehaničkih astronomskih satova u 14. stoljeću.

Svi znani dijelove drevnog računala nalaze se u Nacionalnom arheološkom muzeju u Ateni. New York Post/Danas.hr