VELIKO OTKRIĆE KOD IMOTSKOG! / Hrvatski znanstvenici otkrili novu živu vrstu, pogledajte što se krije u Crvenom jezeru

Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL

Hrvatski su znanstvenici otkrili novu vrstu u teško pristupačnom Crvenom jezeru

31.10.2018.
Ivo Cagalj/PIXSELL

U Crvenom jezeru pored Imotskog otkrivena je i opisana nova vrsta alge kremenjašice (dijatomeje), objavio je Biološki odsjek prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu na svojoj Facebook stranici.

Prvi zaron na samo dno jezera

"Otkrivena i opisana nova vrsta dijatomeje u Crvenom jezeru! U sklopu speleološkog istraživanja 'Speleoronilačka ekspedicija Crveno jezero 2017.' koje je 05. i 06. 05. 2017. provelo Društvo za istraživanje i očuvanje prirodoslovne raznolikosti Hrvatske (ADIPA) organizirana su do sada najopsežnija ekološka i biološka istraživanja Crvenog jezera kod Imotskog", navodi se u izjavi.

"Prilikom povijesnog prvog uspješnog zarona na samo dno jezera, za potrebe taksonomskih istraživanja prikupljeni su uzorci sedimenta s dubine od 20 m te sa samog dna jezera pri dubini od 245 m. U uzorcima je pronađena i opisana za znanost nova vrsta Gomphosphenia plenkoviciaeGligora Udovič & Žutinić. Vrsta je imenovana u čast Anđelki Plenković-Moraj, redovitoj profesorici na Biološkom odsjeku PMF-a u Zagrebu, znanstvenici koja je posvetila svoju karijeru unapređenju istraživanja ekologije i taksonomije slatkovodnih algi Republike Hrvatske."