Ruski teretni brod promašio svemirsku stanicu!

Zatajila je telemetrijska radio veza kojom se sa Zemlje upravljalo pristajanjem, pa je bespilotna letjelica promašila stanicu za tri kilometra.

3.7.2010.

Bespilotna svemirska letjelica Progres M-06M, lansirana u srijedu iz Bajkonura s oko 2,5 tone opskrbe za Međunarodnu svemirsku stanicu, promašila je pri pristajanju članak Zvijezda, javljaju NASA i televizija Rosija 24, a prenosi Večernji list.

Nezgodu je izrokovalo što je zatajila telemetrijska radio veza 25 minuta prije planiranoga trenutka pristajanja, pa brod sa Zemlje nisu uspjeli dovestini u blizinu svemirske stanice sa šest članova posade u njoj. Progres ni na koji način nije ugrozio ISS jer je proletio na tri kilometra od stanice, objavio je NASA-in glasnogovornik Rob Navias.

Agencija Interfaks citirala je zapovjednika ISS-a Aleksandra Škvorcova koji je ruskoj kontroli misije javio da se Progres nekontrolirano vrti prije nego je nestao iz vidokruga. Zamjenik ravnatelja ruske svemirske agencije Roskosmos Vitalij Davidov na državnoj televiziji je objavio da je uspostavljena kontrola nad Progresom.

Svemirski brod koji dovozi gorivo, hranu, vodu, opremu i rezervne dijelove nema izglede da opet pokuša pristati uz ISS za manje od dva dana, objavile su ruska i američka svemirska agencija.

Prethodni članci:

arti-201005170059006arti-201005040408006