PRVI POGLED NA VANZEMALJSKI SVIJET: / NASA je napokon podijelila nevjerojatne snimke slijetanja na Saturnov mjesec

Foto: nasa

Nove snimke koje je objavila NASA pokazuju kako točno izgleda slijetanje na novi svijet.

18.1.2017.
nasa

Iako izgleda kao scena iz znanstvene fantastike, radi se o snimkama od prije 12 godina, piše Daily Mail.

NEOBIČNA TAJNA NA TITANU: /

Nestao misteriozni 'čarobni otok' na saturnovom mjesecu

NEOBIČNA TAJNA NA TITANU: /

Nestao misteriozni 'čarobni otok' na saturnovom mjesecu

Huygens i Cassini

Foto: nasa

Ovaj nevjerojatni video nastao je kada se NASA-ina sonda Hugyens spuštala na misteriozni svijet Titan, Saturnov najveći mjesec.

Prije nego što je NASA-ina svemirska letjelica Cassini snimila najdetaljnije snimke Saturna, spustila je svog kompanjona Huygensa na planetov najvećev mjesec - Titan, koji je poznat i kao egzotičan brat blizanac Zemlje.

Novu je snimku NASA objavila kako bi obilježila približavanje kraju misije Cassini, jer će se ova svemirska letjelica zaletjeti u Saturnovu atmosferu pri ćemu će biti uništena u rujnu ove godine.

Huygens, projekt Europske svemirske agencije, odvojio se od matičnog broda na badnjak 2004. te se 20 dana spuštao prema Titanu.

Prve snimke novoga svijeta

Foto: nasa

Nove snimke pokazuju seriju slika snimljenih sitnom kamerom s Huygensa, koje su spojene u video, koji prikazuje ledena visočja s izdubljenim riječnim koritima.

"Prije 12 godina malena je sonda dotaknula vanzemaljski svijet u vanjskom Solarnom sustavu, što je do sada najudaljenije slijetanje sa Zemlje", rekao je Jim Green, direktor za planetarne znanosti u NASA-i.

Sa svojom gustom atmosferom koja sadrži organske spojeve, Titan podsjeća na verziju Zemlje od prije nekoliko milijardi godina, prije nego što je život počeo izbacivati kisik u atmosferu.

Tijekom 20-dnevnog spuštanja na površinu Titana, Huygens je prikupljao uzorke Titanove guste, magličaste atmosfere dok se polako rotirao ispod svojih padobrana, analizirajući kompleksnu organsku kemiju i mjereći vjetrove.

Ima još puno toga za istraživati

Foto: nasa

"Spuštanje i slijetanje Huygensa bilo je veliki napredak u našem istraživanju Titana, kao i prvo slijetanje na mjesec nekog planeta iz vanjskog dijela Sunčevog sustava", rekla je Linda Spilker, znanstvenica iz projekta Cassini.

"Cassini i Huyagens pokazali su nam da je Titan nevjerojatan svijet s krajobrazom koji na više načina podsjeća na Zemljim", rekao je Alex Hayes, Znanstvenik sa Sveučilišta Cornell.

"Tijekom spuštanja Huygens je napravio snimke koje su prikazale potpuno novu dimenziju i pokazale kako ima još puno toga za otkriti. Huygens je pokazao zašto je važno nastaviti s istraživanjem Titana."

Nakon gotovo 20 godina u svemiru misija Cassini se priobližava svome kraju jer svemirskoj letjelici ponestaje goriva.