Podrigivanje je postalo ozbiljan znanstveni problem

Novozelandski znanstvenici pokusavaju razviti pasminu ovaca koja manje podriguje kako bi se time smanjila znatna emisija metana i zastitio okolis od staklenickih plinova koje proizvode te zivotinje.

5.9.2014.

U Novom Zelandu metan koji emitira 30 milijuna ovaca ali i druga goveda odgovoran je za trecinu emisije staklenickih plinova te zemlje.

Korak blize cilju

Znanstvenici su u petak objavili kako su korak blize cilju jer su utvrdili da je sastav mikroba u zelucu zivotinja odgovoran za kolicinu proizvedenog metana.

Rezultati istrazivanja znanstvenika s novozelandskog istrazivackog instituta i americkog drzavnog instituta za genom objavljeni su u casopisu Genome Research.

"U okviru istrazivanja koristene su mogucnosti sekvenciranja i analize podataka koje pruza americki institut kako bi se pratila pojava, ucestalost i ponasanje gena metanogena kod ovaca koje emitiraju razlicite kolicine metana u stadima na Novom Zelandu", navodi voditelj istrazivanja Graeme Attwood s novozelandskog instituta.

Metan u zelucu zivotinja proizvode mikrobi nazvani metanogeni.

Razlike su pokazale kako je moguce u buducnosti selekcionirati i izdvojiti pasmine ovaca koje proizvode manje metana.

U okviru istrazivanja nastoje se razviti pasmine ovaca koje proizvode manje metana, uz zadrzavanje ili poboljsavanje kvalitete njihove vune i mesa i sposobnosti razmnozavanja.