PAKAO NAJVEĆEG PLANETA SUNČEVOG SUSTAVA: / 3D prikaz nevjerojatnog preleta preko Jupiterovog Sjevernog pola

Foto: Screenshot

Posljednji video sa svemirske letjelice Juno pokazuje nevjerojatnu infracrvenu interpretaciju površinu plinovitog diva.

16.4.2018.
Screenshot

Juno je dostavila stvarno zadivljujuće uvide u misterije najvećeg planeta našeg Sunčevog sustava od kada je počela orbitirati oko njega 2016. A NASA je upravo objavila novi video (stvoren korištenjem podataka sa sonde), koji pokazuje 3D infracrveni sken površine planeta u blizini Sjevernog pola, piše Mirror.

Neočekivana svojstva magnetnog polja

Letjelica se svojim uređajima za promatranje uspjela probiti kroz Jupiterove oblake do udaljenosti od 50 do 70km. Na taj je način otkrila što pokreće Jupiterovo magnetno polje. Zanimljivo, magnetno polje izuzetno je intenzivno između Sjevernog pola i ekvatora. ali s obje strane ima polja niskog intenziteta. Na južnoj polutki cijelo je magnetno polje negativno.

"Otkrili smo da je Jupiterovo magnetno polje potpuno različto od svega što smo do sada zamišljali", rekao je Jack Connery iz Korporacije za svemirska istraživanja iz Marylanda. "Istraživanja megnetnog okoliša Jupitera koja je provela Juno predstavljaju početak novog doba proučavanja ovih planetarnih dinama."

Juno je do sada prošla gotovo 200 milijuna kilometara kako bi napravila 11 obilazaka od kada je ušla u Jupiterovu orbitu 4. srpnja 2016. No sonda ima još puno posla za obaviti.

"Juno je do sada obavila tek oko trećinu planirane misije i već smo počeli dobivati detalje o tome kako radi Jupiterov dinamo", rekao je Connerney. "Tim jedva čeka pregledati podatke iz preostalih orbita."

Foto: NASA/JPL

Jupiter je vrsta planeta po imenu plinoviti divovi, nasuprot stjenovitim planetima poput Zemlje i Marsa, a 99% sastava su mu vodik i helij. Podaci s Junoa pokazuju što idete dublje ispod površine, Jupiterov plin postaje ioniziran te se na kraju pretvori u vruću, gustu metaličnu tekućinu. Znanstvenici kažu kako se duboka unutrašnjost Jupitera sastoji od tekuće mješavine vodika i helija koja rotira kao da se radi o čvrstom tijelu.

POTPUNO NOVI POGLED NA DIVOVSKI PLANET: /

NASA objavila najnovije fotografije Jupitera i doista su fascinantne

POTPUNO NOVI POGLED NA DIVOVSKI PLANET: /

NASA objavila najnovije fotografije Jupitera i doista su fascinantne

Jupiter, peti planet od Sunca, znatno je veći od svih ostalih planeta u Sunčevom sustavu, s promjerom ok 143.000km na ekvatoru, dok je promjer Zemlje samo 12.750km. Jupiter je dovoljno velik da u njega stane 1.300 Zemlja.