Otkriveni geni koji uzrokuju najagresivniji tumor mozga

U studiji koja je objavljena u časopisu Nature, znanstvenici sa Sveučilišta Columbia izražavaju nadu da će njihovim otkrićem porasti šanse za liječenje oboljelih od glioblastoma.

29.12.2009.

Američki znanstvenici otkrili su dva gena za koje drže da uzrokuju najagresivniji oblik tumora mozga, prenosi BBC.

U studiji objavljenoj u časopisu Nature znanstvenici sa Sveučilišta Columbia navode da će njihovim otkrićem porasti šanse za liječenje oboljelih od ove teške bolesti.

Riječ je o genima koji uzrokuju glioblastom, koji velikom brzinom napada zdrave moždane stanice i stvara tumore koji se ne mogu operativno ukloniti.

"Zahvaljujući našem otkriću više nećemo gubiti vrijeme razvijajući lijekove protiv manje važnih uzročnika moždanih tumora, već ćemo se usredotočiti na glavnog 'krivca'", izjavio je dr. Antonio Iavarone, voditelj znanstvenog tima na Sveučilištu Columbia.

Geni C/EPB i Stat3 djeluju u tandemu i potiču druge gene na štetno djelovanje, a njihova je aktivnost utvrđena kod dvije trećine pacijenata oboljelih od glioblastoma.