ZAVRŠENA JE 13-GODIŠNJA / NASA-ina MISIJA NA SATURNU: Sonda Cassini izgubila je kontakt sa Zemljom u 13:55:46...

Foto: NASA/Twitter
15.9.2017.
NASA/Twitter

Cassini, prva svemirska letjelica koja je bila u orbiti oko Saturna, izgubila je kontakt sa Zemljom u 13:55:46 ubrzo nakon što je ušla u atmosferu divovskog plinovitog planeta brzinom od 113.000 kilometara na sat. Podacima je trebalo 83 minute da stignu do NASA-inih antena u Canberri u Australiji.

"Čestitam vam svima. Ovo je bila nevjerojatna misija, nevjerojatna letjelica i vi ste nevjerojatni tim. Proglašavam kraj misije", kazao je Earl Maize, projekt menadžer za Cassini u NASA-inom centru u Pasadeni u Kaliforniji u kojemu su znanstvenici pratili posljednje sate Cassinija.

Posljednje što su znanstvenici od Cassinija očekivali bili su podaci o gornjim slojevima atmosfere Saturna a posljednje fotografije trebale su biti praznine u prstenovima izazvane malim mjesecima.

Cassinijev pad označio je kraj misije koja je pružila znanstvenicima izravni uvid u šesti Sunčev planet. Među otkrićima su godišnja doba na Saturnu, heksagonalni obrazac na sjevernom polu i mjesec Titan koji nalikuje praiskonskoj Zemlji.

Cassini je otkrio i ocean na mjesecu Enceladusu i ledene izdanke koji vire s površine. Enceladus je izazvao nade kod onih koji tragaju za životom kada su otkriveni znakovi hidrotermalne aktivnosti kompatibilne sa životom.

Letjelica je poslala 450.000 slika i 635 gigabajta podataka od početka istraživanja Saturna i njegova 62 poznata mjeseca u srpnju 2004.

Cassini je zajednički projekt NASA-e, Europske svemirske agencije i Talijanske svemirske agencije.

Nakon što je postalo očigledno da Cassini ostaje bez goriva NASA je odlučila srušiti ga na Saturn kako bi izbjegla mogućnost da se letjelica sudari i kontaminira Titan, Enceladus ili neki drugi mjesec na kojemu možda ima mogućnosti razvoja života mikroba.

Samo nekoliko sati prije no što svoj put okonča u meteoritima u Saturnovim oblacima, NASA-ina sonda Cassini poslala je posljednje fotografije ovog planeta izbliza. Ovo je ujedno i zadnji put u narednih nekoliko desetljeća da ćemo iz ove blizine i ovako dobro moći vidjeti Saturn.

POLJUBAC ZA ZBOGOM: /

Nakon čak 13 godina završava velika svemirska misija, Cassini će izgorjeti u atmosferi Saturna

POLJUBAC ZA ZBOGOM: /

NASA 'ubija' jedinu svoju sondu kod Saturna nakon što je otkrila oceane na planetovim mjesecima Enceladusu i Titanu što bi moglo značiti da tamo ima života. Budući da je Cassini pri kraju sa zalihama goriva, NASA želi izbjeći scenarij u kojem bi sonda pala na neki od mjeseca i tako ga zagadila.

Ovo ujedno znači i da još desetljećima nećemo dobiti ovako dobre fotografije Saturna.

Sirove fotografije Cassinija možete pogledati ovdje, a mi vam donosimo obrađene, spojene i sređene fotografije ovog planeta.