Najveće laži o navodnim nestašicama na svijetu!

Već je odavno poznato da odnos ponude i potražnje određuje cijenu pojedinog proizvoda, no u novije vrijeme jedan od utjecajnijih faktora su marketinške zavjere, mediji i druge interesne skupine.

7.4.2013.
19:11
VOYO logo

'Prilagođavanje' podataka i informacija kako bi se povećala cijena određenog proizvoda stara je trgovačka 'fora', no koliko zapravo znamo o stvarima koje su prenapuhane zbog različitih interesnih skupina? Donosimo nekoliko poznatijih primjera.

Cjepivo protiv gripe

Svake godine brojni liječnici i farmaceutske kompanije, pa i pojedina ministarstva, građanima upućuju pozive za cijepljenje protiv gripe prije nego bude prekasno. No, poznato je da prekasno može biti jedino u slučaju da je osoba već oboljela od gripe, jer cjepiva, iako to pojedinci uporno tvrde, neće nestati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Moguće je da u pojedinim regijama može trenutno nestati cjepiva, no ono se uvijek može nabaviti ako zaista postoji potreba.

Nedostatak Wi-Fi frekvencijskog spektra

Broj korisnika bežičnog interneta raste iz dana u dan te je samo u jednoj godini, od 2011. do 2012. porastao za 104 posto. Zbog toga su pojedine interesne skupine počele širiti informacije kako će biti potrebni dodatni frekvencijski spektri zbog sve većeg podatkovnog prometa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istina jest da se brzina razmjene podataka u posljednje vrijeme usporila. U prvih šest mjeseci 2012. bežični prijenos podataka povećao se za samo 21 posto, zbog čega stručnjaci vjeruju da se radi o 'uređivanju' podataka od strane velikih teleoperatera. No, istovremeno brojne američke udruge ističu da se u SAD-u koristi samo jedna trećina dostupnog Wi-Fi frekvencijskog spektra.

Dijamanti

Najtvrđi i vjerojatno najskuplji mineral u prirodi oduvijek se smatrao rijetkim i teško dostupnim zbog čega i mnogi primjerci dijamanata na sebi nose oznake s iznimno velikim cijenama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nestašica dijamanata je iluzija koju je stvorio jedan od najvećih prodavača dragog kamenja. Još od 1880. godina obitelj De Beers pokrenula je proces koji i danas utječe na cijene dijamanata. Naime, pokupovali su većinu rudnika dijamanata u Južnoj Africi, a njihov primjer slijedilo je još nekoliko poslovnih ljudi te su vrlo brzo svi rudnici dijamanata na svijetu bili u vlasništvu nekolicine ljudi. Kako su ti ljudi kontrolirali opskrbu dijamantima tako su ujedno i sami određivali cijenu.

Istina jest da je većina iskopanih dijamanata 'pod ključem' u jako dobro osiguranim sefovima, kako bi se održala visoka cijena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oglašivački prostor na internetu

Popularni internetski servisi i stranice jako dobro zarađuju na prodaji prostora za oglašavanje, a pojedini čak tvrde da su 'popunjeni' mjesecima unaprijed.

Ta 'nestašica' prostora odnosi se samo na oglase na početnoj stranici, no gotovo nepresušan izvor oglasnog prostora nalazi se na dodatnim stranicama i rubrikama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Voda

Nestašica vode vrlo je ozbiljan problem u pojedinim dijelovima svijeta. Oko 20 posto svjetske populacije živi na mjestima gdje zaista fizički nedostaje vode, dok još 25 posto ljudi živi u područjima bez odgovarajuće infrastrukture.

No, ukupna količina vode na Zemlji nije se smanjila i ne postoji rizik da ćemo tako brzo ostati bez nje. Mnogi tvrde da se većinom radi o slanoj, morskoj vodi, no takve osobe ne znaju da oceani 'stvaraju' svježe izvore pitke vode tijekom isparavanja uz pomoć sunca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo