Mnogo učenja ne jamči bolju ocjenu!

Poslovica 'bez muke nema nauke' jednostavno nije točna. Dugogodišnja studija je pokazala kako uspjeh na studiju ne ovisi tek o vremenu provedenom nad knjigom.

1.5.2012.
10:56
VOYO logo

Profesor pedagogije iz Hamburga Rolf Schulmeister je tri godine proučavao način učenja studenata u Njemačkoj, a u rezultatima koji su i na međunarodnoj razini pobudili veliku pažnju, utvrdio je: uspjeh u učenju ne ovisi o trudu koji je uložen u učenje.

A ako nije stvar u marljivosti koja vodi do uspjeha na studiju, u čemu je onda 'trik'? U inteligenciji?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To nije inteligencija. Nije niti nadarenost, nego je to motivacija. Ona se odražava u različitim ponašanjima prilikom učenja i kod jednih ona vodi da se brzo posvete drugim stvarima i da kod teških tekstova, statistike ili matematike kažu: 'tim ću se radije baviti sljedeći tjedan'. Takvu odgodu pomaže i struktura studija sa osam do dvanaest seminara ili predavanja na tjedan. Student onda uopće ne zna za koji predmet mora doista učiti", objasnio je Schulmeister za Deutsche Welle.

Pet tipova učenja

U studiji je Schulmeister utvrdio da postoji pet različitih tipova učenja, te da na fakultetu najbolje prolazi tip takozvanog "samostalnog odlučivanja prilikom učenja", koji pokazuje visoki stupanj sposobnosti koncentracije i u jednom satu može veoma pažljivo nešto naučiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Njegova suprotnost su studenti koji izvode "učenje na odgodu". Oni, čim postane malo teže, posežu za drugim izvorima pažnje, televizijom ili Facebookom. I oni osobito rado odgađaju svoje zadaće za kasnije. Tek uoči ispita se onda sjeda za knjigu", kazao je Schulmeister.

Loše organiziran studij izaziva stres

Nadalje, njegova je studija utvrdila da se studenti, iako za fakultet rade samo 23 sata tjedno, ipak žale zbog stresa, što on povezuje s načinom učenja, ali i sa strukturom studija kakav im se nudi. Zato je Schulmeister izveo eksperiment u kojem je studentima informatike ponudio nastavu pojedinih predmeta u komprimiranom obliku, u jednom bloku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Modulima su se bavili četiri tjedna neprestano i nisu bili razbacani kroz 14 tjedana koliko traje semestar. Studenti su se mogli usredotočiti samo na jednu temu i to je pokazalo uspjeh: studenti se nisu bavili fakultetom samo 23 sata na tjedan, nego čitavih 34 sata su uložili u svoj studij. Na studiju informatike u St. Pöltenu u Austriji smo utvrdili kako su ti studenti na ispitu dobili jednu do jednu i pol ocjene više nego "obični" studenti", kazao je profesor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
KSW 94
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo