Lansiran satelit koji bi mogao otkriti tajne Mjeseca

NASA je uspješno lansirala prvi od dva satelita za mjerenje u Mjesečevu orbitu.

1.1.2012.

Kako je nastao Mjesec? Zašto su mu bliža i dalja strana toliko različite? Grail-A i B približit će nas odgovorima na ta pitanja.

Ova bi dva satelita zajedno trebala bilježiti mjerenja koja će znanstvenicima dati nove uvide u unutarnju strukturu Mjeseca, što će im pak pomoći da bolje razumiju način na koji je taj planet nastao, te zašto su mu bliža i dalja strana tako različite, prenosi BBC. "U novoj godini namjeravam razotkriti mjesečeve tajne i shvatiti kako su se Mjesec, Zemlja i drugi stjenoviti planeti razvijali. S Grail-A-om uspješno postavljenim u orbitu jedan smo korak bliže postizanju tog cilja", rekla je glavna znanstvenica na projektu, Maria Zuber s MIT-a. "Vjerujemo da se Mjesec oblikovao iz udara predmeta veličine Marsa u Zemlju, no ne razumijemo mnogo o tome kako se to dogodilo i kako se Mjesec ohladio nakon tog događaja", dodaje Zuber.

Misija završava početkom lipnja

Sateliti će bilježiti male razlike u gravitaciji na različitim dijelovima Mjeseca, što je rezultat neravnomjerno raspoređene mase. Prvi će satelit prilikom kruženja ubrzavati i usporavati, a drugi će satelit, udaljen oko 100-200 kilometara od njega, to bilježiti. Usporedba gravitacijske karte s topografskim informacijama pomoći će u otkrivanju unutarnje strukture Mjeseca. Misija satelita trajat će najmanje 82 dana, do početka lipnja. Prežive li sateliti Mjesečevu pomrčinu moći će obaviti i drugi dio misije tijekom druge polovice 2012. godine, ovaj put bliže površini Mjeseca kako bi se omogućilo detaljnije promatranje.

Brak na prvu UK