Našli fosile krokodila velikih poput autobusa, golemih armadila...

Pod venezuelanskim tlom ne kriju se samo nalazišta nafte: paleontolozi su otkrili fosile prahistorijskih životinja, primjerice krokodila veličine autobusa ili armadila veličine Volkswagena.

7.9.2013.

Ascanio Rincon, voditelj Laboratorija za paleontologiju na Venezuelanskom institutu za znanstvena istraživanja, kazao je za agenciju AFP da su kategorizirali čak 12.000 primjeraka fosila iz različitih razdoblja. "U Venezueli imamo bogatstvo koje potječe od doba nastanka Atlantskog oceana, prije 200 milijuna godina, tu je i tok rijeke Orinoco od prije osam milijuna godina te prevlaka kod Paname stara pet ili tri milijuna godina", objasnio je Rincon.

U Venezueli postoji čak 102 lokaliteta s fosilima, a najviše ih je na području država Falcon i Lara, te u državama Zulia, Monagas i Merida koje se nalaze na sjeveru Orinoca.

No, Rincon i njegovi kolege sada su u potrazi za fosilima ljudi.

"Blizu smo, ali morate nastaviti istraživanja. Već smo našli vrhove koplja. No, nedostaje nam uvjerljivih dokaza da su ljudi lovili tu megafaunu", rekao je Rincon, u čijem laboratoriju se čuvaju nalazi stari od 14.000 do 370 milijuna godina. U njegovom laboratoriju radi samo pet znanstvenika, a financirani su i državnim i privatnim sredstvima, najčešće jer je njihovo znanje potrebno kako bi se odredila starost nafte na pronalazištima.

"Paleontologija je zabavna. Možda se čini da nema koristi od nje, ali ona ima ekonomske implikacije. Pomoću nje otkrivamo koliko je stara nafta na nalazištima", objašnjava Rincon.

No, posao paleontologa nije lagan ni brz. Kad se fosili pronađu, treba ih pažljivo očistiti od sedimenta, transportirati, oprati i usporediti s ostalim poznatim vrstama. Kako bi identificirali prahistorijsku vrstu tigra nazvanu Homotherium venezuelensis, trebalo im je čak 4 godine.

"Zamislite da imate puzle od 5.000 komada, a vi ih imate samo 200 i morate ih interpretirati i doći do pouzdanog zaključka koji doprinosi znanosti", kazao je Rincon.