4 DJELUJU OBEĆAVAJUĆE: / Svemirski teleskop Kepler otkrio 104 nova planeta u drugoj galaktici

Foto: Twitter/RT

U potrazi za drugim nastanjivim mjestima u svemiru, NASA-in svemirski teleskop Kepler u sklopu svoje misije K2 identificirao je 104 nova planeta izvan naše galaktike, prenosi RT.

19.7.2016.
Twitter/RT

Među njima su i četiri 'obećavajuća' planeta koji bi potencijalno mogli sadržavati život.

SENZACIJA IZ NASA-e: /

Svemirskim teleskopom Kepler otkrili planete na kojima je moguć život!

SENZACIJA IZ NASA-e: /

Svemirskim teleskopom Kepler otkrili planete na kojima je moguć život!

Znanstvenici kažu kako su četiri planeta veličine slične Zemlji, te orbitiraju oko jedne patuljaste zvijezde. U NASA-inoj izjavi navodi se kako su dva "prevruća da bi podržavali život kakav mi poznajemo, ali dva su u 'nastanjivoj' zoni zvijezde, gdje na površini postoji tekuća voda".

Međunarodni tim znanstvenika s Havaja, Kalifornije i Arizone potvrdio je ovo otkriće.

Svemirska agencija kaže kako su ovi stjenoviti planeti, s promjerom između 20 i 50 posto većim od zemljinog, daleko bliži svojoj zvijezdi nego što je Merkur našem Suncu, ali kako je zvijezda manja i hladnija, i njena nastanjiva zona znatno je bliža. Orbitalni periodi novootkrivenih planeta traju od pet i pol do 24 dana, a dva možda "dobijaju od svoje zvijezde iste količine zračenja kao i Zemlja od Sunca".

"Jedan od dva planeta u nastanjivoj zoni, K2-72c, ima godinu koja traje oko 15 zemaljskih dana, toliko mu treba da dovrši jednu orbitu", izjavila je NASA. "Ovaj bliži planet vjerojatno je oko 10% topliji od Zemlje. Drugom planetu, K2-72e, godina traje 24 zemljina dana, malo je dalje od svoje zvijezde i oko 6% je hladniji od Zemlje."

Svemirski teleskop Kepler lansiran je 2009. godine kako bi tražio planete veličine slične zemljinoj a koje bi uz to mogle podržavati život.

Tijekom četverogodišnjeg perioda Kepler je promatrao 150.000 zvijezda tražeći promjenu u sjaju koja bi indicirala postojanje prolazećeg planeta. Za vrijeme produžene misije svoga svemirskog broda 2013. godine teleskop je izgubio sposobnost preciznog promatranja ciljanog područja.

"Briljantan popravak" omogućio je drugi život ovom svemirskom teleskopu.

Ukupno je pronađeno gotovo 5.000 planeta kandidata, kaže NASA, od kojih je preko 3.200 verificirano kao planeti. Sam Kepler otkrio je 2.325 tih planeta.

"Obilan popis potvrđenih egzoplaneta iz misije K2 pokazuje opravdanost promatranje sjajnih zvijezda i njihovih susjeda zbog otkrivanja brojnih zanimljivih novih planeta", izjavio je Steve Howell, znanstvenik koji radi na projektu misije K2.

"Ova otkrića omogućuju astronomskoj zajednici olakšano naknadno promatranje i karakterizaciju, kao i prvih par zanimljivih objakata koje će moći promatrati svemirski teleskop James Webb, a koji će nam možda moći i nešto reći o atmosferama tih planeta", rekao je.

Brak na prvu UK