DETALJI NOVIH ZG AUTA / Tomašević krenuo u akciju, nabavlja se 'zeleni vozni park', zna se i kolika će biti ušteda u gorivu

Image
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Hibridna i električna vozila uštedjet će gradu nešto novca barem što se goriva tiče, a projekcije Grada su da će ušteda na gorivu biti između 60 i 65 posto u odnosu na prijašnju količinu i strukturu voznog parka

24.9.2021.
13:00
Sanjin Strukic/PIXSELL
VOYO logo

Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević na svojoj redovnoj konferenciji za medije koju održava svaki tjedan izvijestio je javnost da će Grad Zagreb nabavljati nova vozila za svoje potrebe.

No, ne bilo kakva. Naime, Tomašević i njegovi ljudi odlučili su se da će pola novog voznog parka biti takozvana "zelena vozila", odnosno hibridni i električni automobili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odlučili smo doznati malo više pojedinosti o ovoj nabavci, ali i razloge zbog čega su se odlučili na "zelena vozila" (što je naravno pohvalno, no ta praksa u Hrvatskoj nije još zaživjela), stoga smo uputili nekoliko pitanja Gradu Zagrebu.

Image
STIŽU NOVI AUTI /

Najavili nove natječaje, a na pitanje hoće li Pripuz ipak dobiti posao s otpadom Tomašević kaže: 'Izabrat ćemo najpovoljniju ponudu'

Image
STIŽU NOVI AUTI /

Najavili nove natječaje, a na pitanje hoće li Pripuz ipak dobiti posao s otpadom Tomašević kaže: 'Izabrat ćemo najpovoljniju ponudu'

Značajna ušteda na gorivu

"U dokumentaciji o javnoj nabavi, tj. troškovniku je vidljivo da smo se prije svega povodili odlukama Zakona o promicanju čistih vozila u cestovnom prijevozu i Pravilnika o obvezi izvješćivanja europskoj komisiji i minimalnim ciljevima u postupcima javne nabave vozila za cestovni prijevoz u kojima je propisano da udio čistih lakih vozila mora biti veći od 18,7 posto i da za kategorije vozila M1 i M2 mora emisija CO2 biti manja od 50g/km. U troškovniku koji smo objavili udio čistih lakih vozila je 40 posto", pojašnjavaju nam ovu odluku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako doznajemo od Grada, planiraju nabaviti pet vozila na električni pogon te 15 vozila na hibridni pogon (tzv. Plug-in hibridi).

Hibridna i električna vozila uštedjet će gradu nešto novca barem što se goriva tiče, a projekcije Grada su da će ušteda na gorivu biti između 60 i 65 posto u odnosu na prijašnju količinu i strukturu voznog parka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz Grada doznajemo i još neke dobre vijesti, koje će svakako razveseliti vlasnike električnih vozila. Naime, u razdoblju od 2021. do 2027. godine u planu je da se poveća i broj punionica za električne automobile, posebno kako se udio vozila bez emisija u floti Grada Zagreba (i povezanih društava poput Zagrebačkog holdinga i ostalih javnih ustanova) bude povećavao.

Dobre vijesti za vlasnike električnih vozila

"Za sada Grad Zagreb raspolaže s punionicom električnih auta za vlastite potrebe u sklopu garaže na Trgu Stjepana Radića 1 (22kW s dva zidna punjača)", kazali su nam.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Također, Grad Zagreb je dio europskog projekta URBAN E, kojim se realizira postavljanje 167 punionica na području Grada Zagreba, Ljubljane i Bratislave. Od toga, 56 punionica bit će u Gradu Zagrebu“, kažu nam iz Grada, nadodajući da je Zagreb još 2014. krenuo u razvoj infrastrukture za poticanje elektromobilnosti, kroz projekt "Central European Green Corridors – CEGC", čime je grad realizirao postavljanje tri javne punionice visoke snage na lokacijama Trg Stjepana Radića 1, Park Stara Trešnjevka 2 i Avenija Dubrovnik 15.

Na naše pitanje kako to da su se odlučili za ovaj potez, odgovaraju nam kako "odluka predstavlja početak sveobuhvatne promjene pristupa vezano uz nabavu vozila koje koristi Grad, a kojim želimo poticati zelenije oblike cestovnog prometa".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nadodaju kako su od ove godine na snazi i dva važna zakona koji se tiču dekarbonizacije prometnog sektora: Zakon o promicanju čistih vozila u cestovnom prijevozu te Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o biogorivima za prijevoz.

"Oni u hrvatsko zakonodavstvo prenose važne EU direktive koje se tiču dekarbonizacije prometnog sektora i time direktno potiču i obvezuju naručitelje iz javnog sektora da u postupcima javne nabave osiguraju određeni broj čistih vozila (s vrlo niskim ili nultim emisijama). Za očekivati je da će u narednom razdoblju (2021.– 2027.), sve veći broj vozila u javnim nabavama naručitelja biti vozila s vrlo niskim ili nultim emisijama, u skladu s nacionalnim i Europskim energetskim i klimatskim planovima", zaključuju iz Grada Zagreba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Direktiva koja svima zadaje - glavobolje?

Net.hr je pred neko vrijeme opširno pisao o Direktivi Europske unije koja bi do 2035. godine trebala zabraniti prodaju benzinaca i dizelaša.

Tada smo upitali dva ministarstva imaju li namjere u skoro vrijeme nabaviti električne automobile za svoje potrebe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja odgovorili su nam da se Ministarstvo "pridružuje ovim inicijativama nabavom električnih bicikala", dok nam iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture nisu dali odgovor na to pitanje.

Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo