mijat stanić za rtl direkt / 'Priča o mirovinskim fondovima je zapravo jedna podvala i prevara'

U RTL Direktu Zoran Šprajc je provjerio što o najavi ministra Hajdaša Dončića da Vlada kreće u javni ponudu dionica HAC-ONC-a kaže predsjednik Nezavisnoga cestarskog sindikata Mijat Stanić

19.5.2015.
22:13
VOYO logo

Sad je definitivno potvrđeno. Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić u ekskluzivnom razgovoru za RTL Danas najavio je da Vlada kreće u javnu ponudu dionica HAC-onca.

Građanima, ali i svim drugim investotorima, ponudit će se više od 50 posto dionica tvrtke koja ima operativnu dobit od 170 milijuna eura. Od prodaje HAC-ONC-a Vlada želi prikupiti oko milijardu i pol eura i time pokriti dio golemih dugova HAC-a. Nakon INA-e i T-HT-a, bit će to treća velika javna ponuda dionica neke državne kompanije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
EKSKLUZIVNO ZA RTL DANAS /

Hajdaš Dončić: 'Orsat ne bi trebao odstupiti, on mi je jedan od najdražih prijatelja u Vladi!'

Image
EKSKLUZIVNO ZA RTL DANAS /

Hajdaš Dončić: 'Orsat ne bi trebao odstupiti, on mi je jedan od najdražih prijatelja u Vladi!'

Vlada je već jednom odustala od davanja autocesta u koncesije zbog sindikalnog pritiska i prijetnje referendumom, a u RTL Direktu Zoran Šprajc je provjerio što o najavi ministra Hajdaša Dončića kaže predsjednik Nezavisnoga cestarskog sindikata i koordinator inicijative "Ne damo naše autoceste" Mijat Stanić.

Je li vam ovaj model konačno prihvatljiv?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Model naravno da nije prihvatljiv zato što je on zabranjen odlukom Ustavnog suda bez provođenja referenduma. Pročitat ću samo jednu rečenicu koju smo dobili iz odluke 21. travnja: 'Vlada se samoobvezala da će u slučaju donošenja nove odluke o dodjeli koncesije za usluge autocesta, upravljanja izgrađenim autocestama i njihovim održavanjem, koji bi pravni posao bio isti ili bitno sličan koncesijskom pravnom poslu, od kojeg je 16. travnja 2015. odustala, uvažiti činjenicu da je riječ o odluci za koju birači smatraju da bi trebala biti donesena na referendumu'.    

Da, ali ovdje nije riječ o koncesiji, riječ je o javnoj ponudi, o privatizaciji i regulativi koja sada kreće u Sabor. Dakle, o Zakonu kojim će se to regulirati...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Riječ je o sličnom pravnom postupku.

Vi ste se sada uhvatili za neke proceduralne stvari...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne, i ministar vjerojatno računa na taj referendum...

Sud je odbacio vaš zahtjev za referendumom...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sud je odbacio naš zahtjev za referendumom, ali isto tako je zabranio koncesiju bez referenduma.

Šta je vama zapravo suštinski problem u ovom modelu, da se država pokuša izvući iz dugova od četiri milijarde kuna?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Suštinski problem je što je autoceste zakonom zabranjeno prodavati, a ovdje se radi o prodaji autocesta. Ovdje se zapravo ide na prodaju upravljanja, a u odluci suda je rečeno da se upravljanje ne može prodati bez referenduma.

Što je suština problema da se autoceste kojima samo ove godine moramo vratiti 600 milijuna eura, 130 milijuna eura kamata privatiziraju? Ovo je neki model iz kojeg bismo možda svi mogli izvući neku korist...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovi modelom bi se riješila četvrtina duga autocesta i njime se ne rješava cijeli dug. autoceste su građene kao razvojni projekt RH i mi želimo da i dalje država upravlja autocestama, a ne privatni kapital. Jer ova priča o mirovinskim fondovima je zapravo jedna podvala i prevara gdje se čak i branitelje pokušava uvući u ovu priču na način da ih se podmiti sa tri posto dionica. Znate zašto, zato što nas čeka referendum i zapravo ono što ministar i Vlada žele u ovom trenutku da kada dođe taj referendum dobiju podršku građana za prodaju autocesta. Oni ovdje kažu da prodaju upravljanje, a kada prodate upravljanje, prodali ste autoceste.

Ali ne riješi li se ovo, građani će i ovako i onako plaćati te autoceste kroz svoje poreze, troškove. Činjenica je da upravo zato što je to u državnom vlasništvu, tamo su se i događao kriminal. I politička zapošljavanja i prerazvijenost nađe cestovne infrastrukture koju nas sada košta teških milijardi...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To nam ostaje i dalje kao problem, ta preizrađenost. Jer ovu cestu prema sisku je otvorila ova Vlada, ovih dana. Znači nije je otvorila neka bivša vlada. Dugovi i dalje ostaju kao problem... Ali mi se uvijek vraćamo na ono najjednostavnije; ako se isplati mirovinskim fondovima, odnosno privatnim investitorima kupiti te autoceste, zašto se ne bi isplatilo nama.  

Zato što mi moramo sada vratiti ove dugove...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mi ne moramo sada vratiti ove dugove. Mi imamo isti slučaj u Sloveniji, gdje sam bio ovih dana... Slovenija je također imala anuitete veće od ukupnih godišnjih prihoda za autoceste i oni su reprogramirali dugove. I danas, odnosno prošle godine, su nakon plačanja kredita i svih troškova zaradili 60 milijuna eura.

Vlada je rekla da neće odustati od procesa, što vi sada zapravo najavljujete? Na koji način mislite slomiti odluku Vlade?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nama sada ostaje samo jedna argumentacija u javnosti, da zapravo građanima objasnimo da kad dođe taj referendum za ovu prodaju, a mora doći, da je to štetno za Hrvatsku. Da ako se to dogodi, da 3/4 ukupnog duga autocesta idu direktno na teret proračuna, čeka nas rast cijena i sve ono što smo doživjeli i na koncesijskim dionicama.

Kažu da nas čeka bankrot države i bankrot HAC-a u slučaju da ovo ne prođe...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To nas sigurno ne čeka jer još nijedna država nije bankrotirala. Zapravo, ovdje se radi o tome da ministar kaže 'ne bih htio plašiti građane, ali ako to ne napravimo...' čime ih odmah plaši u drugoj rečenici. Zapravo je očito da ova vlada ima problem sa komunikacijom prema građanima i ona će ostati i dalje. I ja vjerujem da ćemo mi dobiti i ovu drugu bitku, kao što smo dobili i bitku sa koncesijom. 

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo