ZAUVIJEK IZGUBLJENO? / Stručnjak koji godinama proučava tajnu misterioznog leta MH370: 'Novi dokazi daju uvid u pilotovo suicidalno stanje uma'

Image
Foto: Profimedia

Istražitelj nesreće malezijskog zrakoplova na letu MH 370, Richard Godfrey, smatra da novi dokazi iz stajnog trapa aviona mogu razotkriti zagonetku

13.12.2022.
22:37
Profimedia
VOYO logo

Stručnjak zazrakoplovne nesreće, inženjer Richard Godfrey, tvrdi da je pilot zrakoplova Boeing 777 Malaysia Airlines na letu MH370 8. ožujka 2014. godine svjesno letio u krugovima kako bi bio siguran da ga netko ne prati, da bi zatim velikom brzinom srušio zrakoplov u ocean želeći biti siguran da će tragovi zauvijek biti izgubljeni, piše The Sun.

Zrakoplov je letio iz Kuala Lumpura za Peking, a u nesreći je poginulo svih 22 putnika i 12 članova posade. Pilot je bio kapetan Zaharie Ahmad Shah, a Godfrey čvrsto vjeruje da je on cijelo vrijeme kontrolirao zrakoplov te isključuje druge teorije da su se članovi posade ugušili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
VLASTI PRIKRIVAJU KRIVNJU? /

Konačno riješen misterij leta MH370? 'Radio sam na tome sedam godina. Znam gdje se nalazi. To nije bila nesreća...'

Image
VLASTI PRIKRIVAJU KRIVNJU? /

Konačno riješen misterij leta MH370? 'Radio sam na tome sedam godina. Znam gdje se nalazi. To nije bila nesreća...'

'Bilo je smišljeno da ne ostanu tragovi'

Godfrey i njegov kolega istražitelj Blaine Gibson analizirali su vrata u kojima se nalazio stajni trap aviona, jedan od rijetkih pronađenih ostataka zrakoplova. Tvrde da je stajni trap bio izdužen pri udaru te da je riječ bila "o zaronu u more velikom brzinom, osmišljenom kako bi se osiguralo da se zrakoplov raspadne na što više dijelova".

"Pad MH370 bio je sve samo ne meko slijetanje na ocean. Realna mogućnost da je stajni trap bio spušten pokazuje i aktivnog pilota i pokušaj da se osigura što brže potonuće zrakoplova nakon udara. Kombinacija udarca pri velikoj brzini osmišljenog da razbije letjelicu i produženog stajnog trapa osmišljenog da potopi letjelicu što je brže moguće pokazuju jasnu namjeru da se sakriju dokazi o padu", kazao je Godfrey gostujući na australskom Channelu 9.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Pilot je znao što radi tijekom cijelog leta'

Također je govorio o ruti kojom je išao avion. Prateći putanju leta aviona putem radio signala, otkrio je da je avion letio u krugovima u blizini obale Sumatre. Stoga vjeruje da je to moguće objašnjenje zašto je pilot upravljao zrakoplovom na takav način.

"Svi su pretpostavili da postoji ravna staza, možda čak i na autopilotu. Mislim da je pilot znao što radi tijekom cijelog leta", kazao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Teorija je da je pilot Shah namjerno srušio zrakoplov kao političku gestu, nakon što je izrazio protivljenje tadašnjem premijeru Malezije.

"Čudno je kada pokušavate izgubiti zrakoplov u najudaljenijem dijelu južnog Indijskog oceana da uđete u obrazac čekanja 20 minuta. Možda je komunicirao s malezijskom vladom, možda je provjeravao prate li ga, možda je jednostavno želio vremena da odluči što će dalje", tvrdi Godfrey.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak je pokušao izvesti meko spuštanje?

Dosad je pronađeno 19 komada olupine zrakoplova koji su isplivali na Madagaskaru i predani vlastima. Vrata su pronađena u kući ribara, koji ih je u ožujku 2017. otkrio na obali poluotoka Antsiraka na Madagaskaru. Ribar je priznao da nikad nije točno znao što je to - a njegova ga je žena čak koristila kao dasku za pranje rublja. Neke druge teorije sugerirale su da je zrakoplov otet, a neke da su letjelicu oborile američke zračne snage.

Bivši kontrolor zračnog prometa francuskih zračnih snaga, Gilles Diharce, kaže da dokazi također govore kako nestanak leta Malaysian Airlinesa nije bio slučajan. No, kaže kako vjeruje da je pilot zapravo pokušavao izvesti "meko spuštanje", kontrolirano prisilno slijetanje. Po Diharceovoj teoriji, pilot je u posljednjim trenucima mogao uključiti pomoćni sustav napajanja aviona kako bi povratio kontrolu nad letjelicom kada su oba motora otkazala zbog nestanka goriva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo