VLASTI PRIKRIVAJU KRIVNJU? / Konačno riješen misterij leta MH370? 'Radio sam na tome sedam godina. Znam gdje se nalazi. To nije bila nesreća...'

Image
Foto: Shutterstock

Richard Godfrey sumnja da malezijske vlasti možda prikrivaju krivnju kapetana Zaharieja Ahmada Shaha

10.12.2021.
15:04
Shutterstock
VOYO logo

Sedmogodišnja potraga za letom MH370 koštala je 85 milijuna funti i opisana je kao "traženje nečeg mikroskopskog u plastu sijena". Za to vrijeme stručnjaci i detektivi amateri napisali su 150 knjiga o najvećem svjetskom zrakoplovnom misteriju, koji je odnio živote 239 putnika i članova posade, piše The Sun.

Avion na letu MH370 Malaysian Airlinesa izgubio je kontakt s Kontrolom zračnog prometa (ATC) manje od sat vremena nakon polijetanja iz Kuala Lumpura, u Maleziji, 8. ožujka 2014. Vojna obavještajna služba otkrila je da je zrakoplov iznenada skrenuo sa svog odredišta u Pekingu u Kini kako bi krenuo na zapad preko Indijskog oceana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brojne teorije o njegovu nestanku uključivale su terorističku otmicu, katastrofalni kvar ili masovno ubojstvo-samoubojstvo jednog od pilota. No, umirovljeni britanski zrakoplovni inženjer vjeruje da je locirao Boeing 777, 1926 kilometara zapadno od Pertha u Zapadnoj Australiji.

Image
ISCURILI NOVI DETALJI O MISTERIJU LETA MH370: /

U njemu je bio zagonetni teret od 90 kilograma. Je li povezan s nestankom?

Image
ISCURILI NOVI DETALJI O MISTERIJU LETA MH370: /

U njemu je bio zagonetni teret od 90 kilograma. Je li povezan s nestankom?

Odredio točnu lokaciju

Richard Godfrey (71), tvrdi da je sedam godina radio osam sati na dan istražujući podatke amaterskog radija kako bi pomogao u rješavanju misterija. Kada je armada brodova za pretragu posljednji put krenula u potragu za MH370, pretraživali su 46.000 četvornih milja - upola manje od veličine Ujedinjenog Kraljevstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, Richard je precizno odredio mjesto nesreće 33.177° južno i 95.300° istočno te suzio područje pretraživanja na samo 115 četvornih milja. On je rekao za The Sun: "Jako se nadam da će let MH370 biti pronađen. Razumijem zašto do sada nije pronađen. Jako je težak podvodni teren, dolje na morskom dnu ima kanjona i litica, pa čak i vulkana. Na 4000 metara dubine vrlo je mračno i vrlo hladno, intenzivan pritisak, ali s pravom opremom može se pronaći."

Misterij posljednjeg putovanja aviona skriven je u njegovoj crnoj kutiji koja bilježi podatke o letu i razgovore u pilotskoj kabini. Samo izvlačenjem olupine zrakoplova vlasti će konačno saznati istinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bliski susret sa smrću

Richarda, koji živi u Frankfurtu u Njemačkoj, priča je privukla zbog vlastitog aeronautičkog bliskog susreta sa smrću. Naime, u svibnju 2009. bio je rezervirao u Air Franceu let 447 iz Rio de Janeira, u Brazilu, do svog rodnog grada. No zamolili su ga da ostane u Južnoj Americi poslovno i odgodio je datum odlaska za dva tjedna.

Let 447 nestao je sa 288 ljudi, a njegovo posljednje počivalište u Atlantiku otkriveno je tek dvije godine kasnije. Koristeći podatke iz crne kutije zrakoplova, francuski istražitelji zaključili su da su za tragediju krivi tehnički kvar i pogreška pilota.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kada sam vidio što se dogodilo s MH370 vidio sam paralele i morao sam to istražiti", rekao je. Unatoč nekoliko komada krhotina iz zrakoplova koje su završile na obali Afrike i otoka Indijskog oceana, neki rođaci žrtava još se nadaju da su njihovi najmiliji živi.

Popularna teorija zavjere je da je MH370 preusmjeren na otok ili u Pakistan zbog terorizma. Richard, koji je radio u britanskom laboratoriju koji je podignut u Space Shuttleu, kaže: "Ljudi još uvijek imaju iluziju da su njihovi najmiliji negdje zarobljeni, vrlo je teško ostaviti stvar na miru i nastaviti sa životom. Prirodno je nadati se.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Otkrio je da mu je osobna tragedija u vlastitom životu učvrstila uvjerenje da bi rodbina žrtava trebala znati što se zapravo dogodilo. Nakon posljednje komunikacije između MH370 i malezijskog ATC-a, transponder zrakoplova - koji komunicira sa zemaljskim radarom - je isključen.

Ali satelit iznad Indijskog oceana pokupio je podatke iz zrakoplova u obliku automatskih pingova po satu. Richard je proveo godinu dana pregledavajući datoteke radijskih entuzijasta. Svake dvije minute šalju stotine testnih signala i prikupljaju ih u bazi podataka. On objašnjava: "Kada zrakoplov prođe kroz radioval, on ga može poremetiti."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U stara vremena kada ste imali uključen radio i kada ste živjeli u blizini zračne luke, a zrakoplov bi sletio na zemlju, vaš bi radioval nestao na neko vrijeme", dodao je. Otkrio je da ih je bilo 143 tijekom sedmosatnog leta. Uporno ih uspoređujući s informacijama iz drugih izvora, poput krhotina, Richard je uvjeren da su njegovi nalazi točni.

Richard, koji je jedan od osnivača MH370 Independent Group, kaže: "Još uvijek trošim sate. Dolazim normalno do svog stola u 8 ujutro, radim osam sati, zatvaram laptop i odlazim dolje u pub sa svojim prijateljima, inače mislim da bi me to izludjelo."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zašto se avion srušio?

Sedam godina nakon nesreće, podaci i vojni obavještajni podaci sugeriraju da je avion nastavio put preko Indijskog oceana gotovo osam sati prije nego što je ostao bez goriva. Dok Richardov znanstveni um može dati čvrste odgovore o tome gdje se avion nalazi, samo pretpostavlja zašto je došlo do njegova pada.

Sumnja da malezijske vlasti možda prikrivaju krivnju kapetana Zaharieja Ahmada Shaha. "Tužni i usamljeni" pilot proveo je sate na simulatoru leta u svojoj kući i uvježbavao fatalnu rutu aviona. Richard kaže: “Pokušavam biti otvorenog uma, a u međuvremenu sam svjestan činjenice da je FBI pronašao izbrisane datoteke na kućnom simulatoru leta kapetana Zaharija Shaha na kojima je prikazana ruta simulirana do Indijskog oceana do gubitka goriva".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U mojoj analizi (stvarnog) leta, pilot je pratio ovu krajnju točku simulatora. To je pomalo opipljiv dokaz." Richard nagađa da je Shah (53) u to vrijeme komunicirao s malezijskim vlastima. Shah je bio veliki pristaša malezijskog oporbenog čelnika Anwara Ibrahima, koji je bio u zatvoru nedugo prije kobnog leta, a jedna je teorija da je kapetan zahtijevao njegovo oslobađanje. Vjeruje se da je Shah odlučio napustiti avion, nakon što nije postignut dogovor.

Richard je odbacio druge ključne teorije. "Mislim da to nije nesreća. Zrakoplov ne leti sedam i pol sati ako je u njemu izbio požar ili je dubok pad tlaka u kabini, ili bilo koji drugi tehnički problem." Ono što je sada potrebno jest da netko skupi novac za novu istragu, a ako Malezijci to ne učine, Richard kaže da postoje milijarderi koji bi bili spremni uskočiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, neće im trebati još jedna flotila mornaričkih brodova. Richard objašnjava: "Mogu pokrenuti podvodnu potragu s bespilotnog, autonomnog površinskog plovila. Želim napraviti analizu i pronaći avion."

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo