ŽENSKI KUT / Japanac koji zna što Europljani žele: Yaris Cross ostavit će vas bez teksta. Pogotovo kad zavirite u prtljažnik

Riječ je zapravo o crossover verziji popularne Toyote Yaris, koja je šira, viša i duža od običnog Yarisa, ali i znatno podignutija

2.12.2021.
13:54
VOYO logo

Toyota posljednjih godina prati trendove i osluškuje bilo svojih kupaca, pa ne čudi što su i ove godine svoju flotu odlučili podebljati s dva atraktivna crossovera. Dok je Aygo X tek nedavno predstavljen svijetu, Yaris Cross već vozi našim cestama i oduševljava zaljubljenike u ovaj tip vozila.

Riječ je zapravo o crossover verziji popularne Toyote Yaris. Automobil je razvijan u Europi za europske kupce te se proizvodi u Europi. Širi je, viši i duži od običnog Yarisa, ali i znatno podignutiji, pa je zbog toga i puno lakši sam ulazak u automobil. I da, ima i pragove koji ga štite zaputite li se njime na neki "divlji" teren.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Net.hr/Ines Brežnjak

Malen, ali prostran

Yaris Cross dolazi u hibridnoj i benzinskoj verziji, a ja sam na našem testu provozala elegantnog zlatnog hibrida sa 116 konjskih snaga. Auto je običan hibrid, a njegovu bateriju puni - njegov motor.

Iako se radi o Yarisovom mlađem bratu, zanimljivo je da izgledom čak možda i više podsjeća na mali RAV4 nego na Yarisa. Odmah na prvu doima se jako robustno, a taj dojam pojačava dvobojna kombinacija karoserije, koja dolazi u čak deset izvedbi boje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Net.hr / Ines Brežnjak

Izgledom čak možda i više podsjeća na mali RAV4 nego na Yarisa

Pitate li Toyotu, oni će vam ovaj automobil okarakterizirati kao "malen, ali prostran". I on zaista to jest, a ono što me osobno najviše fascinira kod njega je praktičnost prtljažnika.

Njegova unutrašnjost je svojevrsni "Toyotin dejavu"; u suštini, ostali su vjerni minimalizmu koji je "standardna ponuda" njihovih automobila, no po nekim se detaljima može vidjeti da je "europska ruka" radila na ovom automobilu. Jedan od takvih sitnih primjera su zlatni detalji koji su se nalazili u unutrašnjosti našeg testnog automobila. Materijali koji su korišteni jako su kvalitetni, pa ćete se kada sjednete u auto osjećati kao da sjedite u nekom vozilu koje je klasu-dvije iznad.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Net.hr / Ines Brežnjak

Unutrašnjost Toyote Yaris

Često u svojim testovima ističem kako je Toyota automobil u koji ćete se zaljubiti zbog vožnje, a ne zbog dodatnih peripetija koje se ponekad nalaze u automobilu. Nekima taj nedostatak "zabave" čak i smeta, no kada osjetite tu divotu hibridnih motora u Toyoti, činjenica da je glavni ekran možda malo manje moderan nego kod nekog drugog automobila uopće vam neće biti bitna.

Iskorak u odnosu na prijašnje modele

No, u Yaris Crossu ipak sam primijetila neki iskorak i to u vozačevu displeju koji je ogroman te djeluje puno razigranije i zabavnije. Na njemu možete pratiti i namjestiti mnoštvo korisnih funkcija, a jedna od zgodnijih stvari meni osobno je bila da sam na njemu mogla pratiti hibridnu vožnju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Net.hr / Ines Brežnjak

Vozačev displej u Toyoti Yaris Cross

Glavni ekran ostao je nepromijenjen. Riječ je o standardnom Toyotinom dimenzija 8 inča, koji je osjetljiv na dodir, no ima izvučene tipke sa strane za lakše snalaženje i korištenje pojedinih funkcija koje se namještaju na njemu.

Image
Foto: Net.hr / Ines Brežnjak

Glavni ekran u Toyoti Yaris Cross

Prostrani Yaris Cross svidjet će se i putnicima koji će se voziti na stražnjoj klupi, pa i onim malo višima. Mjesta zaista ima dovoljno, baš kao i u prtljažniku koji je, ako mene pitate, jedan od najboljih dijelova ovog auta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Net.hr / Ines Brežnjak

Stražnja klupa u Toyoti Yaris Cross

On je zapremnine 397 litara, što je nešto malo više od prosjeka klase, no najviše fascinira njegova praktičnost. Prtljažnik ima dvije razine, ima super pokrivku koja se jako jednostavno slaže kada je uklonite, a ima i mrežu koja se jednostavno zakači, a zbog koje okrugli predmeti koje prevozite neće letjeti po prtljažniku. Zatrebate li više prostora, samo je potrebno da spustite stražnju klupu, koja je u ovom slučaju podijeljena u tri dijela te se svaki dio zasebno spušta. Kod konkurencije, praksa je najčešće da se stražnja klupa spušta u dva dijela.

Image
Foto: Net.hr / Ines Brežnjak

Prtljažnik je jako praktičan

U pojedinim modelima, prtljažnik će doći u nešto manjem izdanju. Točnije, ako ovog šminkera uzmete s pogonom 4x4, u tom je slučaju i prtljažnik nešto manji. No realno, u tom slučaju nemate gradski crossover, već ozbiljni automobil koji može svladati puno zahtjevniji teren.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Net.hr / Ines Brežnjak

Yaris Cross

U duši je 'mali Yaris'

Yaris Cross je strašno pregledan automobil i po pitanju toga nemam apsolutno nikakvu zamjerku. U vožnji djeluje puno veće nego što jest, a meni je osobno davao onaj osjećaj sigurnosti koji je svojstven "velikim autima".

I tu me, uz prtljažnik, zapravo "kupio".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Net.hr / Ines Brežnjak

Stražnja strana Toyote Yaris Cross

Ono što sam se bojala jest da će se u novitetima nekako izgubiti čar Yarisa koji je primio brojne nagrade i priznanja za najbolji gradski automobil. No, srećom nije.

U dubini svoje duše, ostao je Yaris, samo je prilagođen onima koji prate trendove i pate na crossovere koji su trenutno među najpopularnijim modelima u Europi.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Net.hr / Ines Brežnjak

Kupcima Toyota nudi puno sigurnosne opreme koja dolazi standardno u svom opcijama opreme; oni se, naime, vode mišlju da "sigurnost nije opcija“, pa zbog toga nećete trebati dodatno platiti za pojedinu opremu. Cijena mu kreće od 140 tisuća kuna, i za to ćete zapravo dobiti Toyotu koja traje godinama…

Image
Foto: Net.hr / Ines Brežnjak

Specifikacije

Toyota Yaris Cross HDS 1,5 VVT-i hibrid
Paket opreme: PREMIERE
Motor: Benzinski, 3 cilindra, 1490 ccm3 + elektro motor
Pogon: Prednji
Snaga: 116 KS
Okretni moment: 141 Nm
Ubrzanje 0-100: 11,2 sek
Maksimalna brzina: 170 km/h
Mjenjač: Automatski, CVT
Prosječna potrošnja na testu: 5,5 l/100km
CO2: 100 g/km
Početna cijena modela: 139.900,00 kuna
Cijena testnog modela: 240.900,00 kuna

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Net.hr / Ines Brežnjak

Pragovi na Yarisu Cross

Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.

Image
JAPANSKI ADUT ZA EUROPLJANE /

Najprodavaniji automobil na svijetu stiže u SUV izvedbi: Ovo je nova Toyota Corolla Cross, pogledajte kako izgleda

Image
JAPANSKI ADUT ZA EUROPLJANE /

Najprodavaniji automobil na svijetu stiže u SUV izvedbi: Ovo je nova Toyota Corolla Cross, pogledajte kako izgleda

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo