ZLATNA HRANA

Što bismo trebali jesti? Bez ovih 8 namirnica nutricionisti se ne vraćaju iz dućana

Piše: Vlatka Ernečić / Vrijeme: 19:01 17.10.2016 / Rubrika:
Foto: Giphy
0

Prije odlaska u trgovinu trebali bismo sastaviti popis da izbjegnemo kupovanje gluposti

Često se dogodi da u trgovinu svratimo usput, kad se vraćamo s posla ili s predavanja, a onda, uz ono što nam stvarno treba, kupujemo i gluposti koje nam baš i nisu potrebne.

Nutricionisti zato preporučuju da izbjegavamo nepromišljene odlaske u kupnju te da uvijek pripremimo popis namirnica koje su nam potrebne.

A za SELF su naveli ovih osam namirnica u koje se posebno kunu i tvrde da bismo ih i mi trebali češće uključivati u svoju prehranu.

Nezaslađeno bademovo mlijeko

“Bademovo mlijeko izvrstan je izvor kalcija i uvijek ga nekako uspijem ugurati u svoju dnevnu rutinu. Bilo da ga pijem u jutarnjoj kavi, u popodnevnom smoothieju ili uz kakve kekse, trudim se da ovaj biljni napitak bez kolesterola koristim što češće”, tvrdi Lori Zanini iz Nutrition and Dietetics Associationa.

Jabuke

Hello Monday, what will we make with #apples this week? #sustainableliving #inseasonnow

A post shared by Life of NoHalfMeasures (@ashleybartner) on

“Pojedem jednu doslovno svakog dana, ne zato da bih rjeđe odlazila liječniku, nego zato što su bogate vlaknima i antioksidansima (što onda zaista dovodi do toga da rjeđe morate posjećivati liječnika). A sada, kad je vrnuhac sezone jabuka, posebno su ukusne… Najviše ih volim kombinirati s maslacem od kikirikija, koji je odličan izvor proteina i zdravih masnoća i ta me kombinacija drži sitom i fokusiranom cijeli dan”, objašnjava nutricionistica i osnivačica BZ Nutrition-a, Brigitte Zeitlin.

Zobena kaša/pahuljice

“Nezaslađene instant zobene pahuljice za mene su savršen izbor, zato što svako jutro ustajem u 5 sati. Kada dođem u ured obično zobene pahuljice pomiješam s grčkim jogurtom i priuštim si idealan makronutritivni obrok”, kaže nutricionistica Laura Cipullo.

Klasični grčki jogurt

“Namirnica broj jedan, koju kupujem svaki puta kad sam u trgovini bez obzira na godišnje doba, jest grčki jogurt u velikom pakiranju. Klasičan grčki jogurt je baza brojnih jela koje moja obitelj obožava, zbog čega ga uvijek imam pri ruci. Jedemo ga uz zobene pahuljice za doručak, uz salatu od tune ili piletine za ručak ili kao kremasti umak za večeru. Prepun proteina i važnih nutrijenata kao što su kalcij i vitamin D, grčki je jogurt jedna od namirnica koje volim jesti svaki dan”, tvrdi Emily Cope-Kyle, nutricionistica i vlasnica internetske stranice EmilyKyleNutrition.com

Slanutak

“Slanutak je iznimno bogat nutrijentima. U samo pola šalice slanutka nalazi se šest grama vlakana, a odličan je izvor i željeza, magnezija, fosfora, folne kiseline, bakra i magnezija. A uvijek se trudim kupovati slanutak u limenci bez dodanih soli. I, iako nisam vegetarijanka, nekoliko puta tjedno se trudim pojesti obrok bez mesa za ručak ili večeru. Obožavam taj orašasti okus slanutka i zbog toga ga koristim kao izvrstan izvor proteina u juhama, umacima i salatama”, tvrdi nutricionistica Edwina Clark.

Ekstra djevičansko maslinovo ulje

“Ovo je moje ulje i za kuhanje i za umake. Bogato je protuupalnim i zdravim mononezasićenim masnoćama, najbolje je ekstra djevičansko maslinovo ulje pakirano u tamnoj boci i s natpisom “hladno prešano”. I to je obično moj najbolji savjet – da svako jelo završite s nekoliko kapi takvog maslinova ulja. To je najbolji način da jelu dodate ulje, a da to nije u obliku dresinga za salatu i ono će vaš obrok učiniti ukusnijim, ali će vas i dulje držati sitima”, objašnjava nutricionistica Katie Cavuto.

Kakao u prahu

“Volim peći i eksperimentirati s dekadentnim slasticama. Čisti tamni kakao u prahu je nezaslađen i ključan element u brojnim desertima kao što su puding od čokolade i avokada ili nezaslađeno čokoladno mlijeko. Mnogo mojih prijatelja ima razne alergije na hranu i mliječne proizvode, stoga im čisti kakao prah dopušta da pojedu nešto slatko bez ikakvih posljedica”, kaže nutricionistica Caroline West Passerrello iz Nutricion and Dietetics akademije.

Tamnozeleno povrće

ball so chard

A post shared by Atara (@atarabernstein) on

“Preporučujem svakome da u svoje svakodnevne obroke ukomponira tamnozeleno povrće poput kelja, brokule, špinata ili blitve. Ove su namirnice kraljice nutrijenata jer su bogate fitokemikalijama, mineralima poput kalcija, ali i vlaknima”, tvrdi nutricionistica i stručnjakinja Sharon Palmer.

Piše: Vlatka Ernečić / Vrijeme: 19:01 17.10.2016 / Rubrika:

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr