Ne treba pretjerivati

Nutricionisti žele da znate ovih 14 stvari o prehrani u trudnoći

Piše: Ida Tomašković / Vrijeme: 19:00 27.11.2016 / Rubrika:
Foto: Giphy
0
0 dijeljenja

Vjerojatno ne trebate jesti koliko mislite

Kada je žena trudna, sa svih strana može čuti što bi i koliko trebala jesti, koje namirnice izbjegavati i tako unedogled. Različita, pomalo i nadobudna mišljenja i dobronamjerni savjeti stvaraju paniku i zbunjenost u trudnice.

Svaka žena je drukčija što znači da ni svaka trudnoća nije ista pa je mišljenje vašeg liječnika ono koje je zapravo najvažnije. Nekoliko nutricionista otkrilo je za Cosmopolitan vrlo važne prehrambene činjenice u trudnoći i na što bi svaka trudnica trebala obratiti pažnju.

1. Uzimanje prenatalnih vitamina

“Vrlo je važno da žene počnu uzimati prenatalne vitamine čak i prije nego zatrudne”, kaže nutricionistica Sarah-Jane Bedwell. Vitamini moraju imati dosta ključnih hranjivih tvari poput folne kiseline, željeza, kalcija koje su potrebne djetetu za zdrav razvoj.

2. Kompletna promjena prehrane nije dobra

Steak with blue cheese sauce served with asparagus.

“Trudnoća nije vrijeme za isprobavanje vegetarijanstva ili veganstva. Beba treba hranjive sastojke iz sve hrane, ne samo iz biljaka”, upozorava Lisa DeFazio. Normalno je, kaže Lisa, da imate veću potrebu za mesom kada ste trudni jer vam tijelo traži više željeza i proteina.

3. Ne izbjegavajte orašaste plodove

Osim što su vrlo zdravi, orašasti plodovi mogu izgraditi imunitet vašeg djeteta protiv alergije na ove namirnice, kažu nutricionistice Janice Newell Bissex i Liz Weiss s MealMakeoverMoms.com. “Nedavna studija je pokazala da žene koje su konzumirale lješnjake, bademe, orahe, kikiriki i ostale orašare, znatno su smanjile potencijalni rizik alergije na njih.”

4. Konzumirajte hranu bogatu folnom kiselinom

gourmet

“Ovaj hranjivi sastojak ključan je za razvijanje djetetovog mozga i leđne moždine. Uzimanje folne kiseline sprječava neurološka oštećenja”, savjetuje Rebecca Lewis. Konzumirajte tamnozeleno povrće (poput špinata, kelja, blitve i raštike), agrume, repu i avokado.

5. Kombinirajte hranu bogatu željezom s povrćem ili voćem

“Potreba tijela za željezom tijekom trudnoće dosta je povećana pa mnoge žene zbog toga lako postanu anemične. Vitamin C u voću i povrću poboljšava apsorpciju ne-hem željeza koje se prirodno nalazi u billjkama pa je rizik anemije manji ako se  kombinira meso i povrće ili voće”, kaže Lyssie Lakatos.

6. Vjerojatno ne trebate jesti koliko mislite

pregnant women in the kitchen

Julieanna Hever, autorica knjige The Vegiterranean Diet, kaže da vam u prvom tromjesečju nisu potrebne dodatne kalorije. “U drugom tromjesečju potrebno vam je samo 350 kalorija više, a u trećem oko 450. Ništa više jer pretjerani unos hrane tijekom trudnoće dovodi do dijabetesa, visokog krvnog tlaka i komplikacija na porodu”, kaže Hever.

7. Povećajte unos vlakana

“Konzumiranjem barem 28 grama vlakana tijekom trudnoće smanjit ćete rizik od visokog tlaka, zatvora, preklampsije i dijabetesa”, tvrde Bissex i Weiss.

8. Ne zaboravite na jod

cranberry sauce Greek yogurt parfait

Lewis kaže da je jod također vrlo važan za razvoj mozga djeteta jer sprječava moguću mentalnu retardaciju. Što jesti? Brusnice, jogurt i jagode.

9. Neka riba se ne preporučuje, ali ostalu slobodno jedite

Bogata je željezom, proteinima i omega-3 masnim kiselinama. “One koje možete jesti bez straha su tilapija, bakalar, losos, sardine, tunu iz konzerve, som, oslić te rakove i škampe.

10. Jedite u redovitim intervalima

Chinese cabbage salad with croutons, cheese and delicate sauce

“Važno je da jedete svakih dva do četiri sata kako biste bebi osigurali redoviti dotok hranjivih tvari, održali svoju energiju te stabilnu razinu šećera u krvi”, napominje Bedwell.

11. Budite strpljivi s mršavljenjem

“U većini slučajeva treba dosta vremena da dođete na istu težinu kao i prije trudnoće, stoga nemojte forsirati”, kaže Hever.

12. Pijte puno čaja od đumbira nakon poroda

ginger tea with orange

“Mnoge žene piju čaj od đumbira kako bi smanjile mučnine, ali njega je dobro piti i nakon poroda”, kaže Lakatos. Sadrži protuupalna svojstva i pomaže tijelu povratiti energiju i snagu nakon rođenja djeteta.

13. Ako dojite, ne idite na dijetu

“Vaše grudi trebaju te dodatne kalorije da proizvedu kvalitetno mlijeko za vašu bebu. Ovo je obostrano korisno jer osim što ima velike zdravstvene prednosti za dijete, također je dobro i za majku jer tako gubi kilograme koje je natukla”, kaže Hever.

14. Jedite cjelovite, svježe namirnice

Pregnant woman holding fruit plate

Zdrava prehrana je važna za razvoj vaše bebe, ali i za opskrbljivanje vašeg tijela vitaminima i mineralima jer je ono jednako važno. “Jedite raznovrsnu, svježu i zdravu hranu”, savjetuje Hever.

Piše: Ida Tomašković / Vrijeme: 19:00 27.11.2016 / Rubrika:

Imaš komentar?

Još iz rubrike

Povratak na Net.hr