Ljubomora na društvenim mrežama je sve normalnija pojava: Evo kako je možete dobro iskoristiti

Image
Foto: Giphy

Stalno surfanje po raznim društvenim platformama negativno utječe na san i naše društvene živote, a po novim istraživanjima i na cijelu našu osobnost

2.10.2016.
13:06
Giphy
VOYO logo

Ako društvene mreže u vama nikada nisu izazvale ljubomoru, možete se smatrati sretnom jer ste u manjini. Mnogo puta se govorilo koliko stalno scrollanje po raznim društvenim platformama negativno utječe na san i naše društvene živote, a po novome i na cijelu našu osobnost.

Skupina španjolskih znanstvenika provela je studiju koja je uključivala četiri glavne vrste ličnosti - optimist, pesimist, povjerljiv i zavidan. Zanimljivo je, ali i zabrinjavajuće, da je većina ispitanika ušla u grupu zavidnih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pitate se kako su dospjeli tamo? Kako bi shvatili različite koncepte osobnosti, znanstvenici su promatrali kako će ispitanici reagirati na stotine različitih društvenih scenarija. Svaka postava od dvoje ispitanika dala je odgovor koji se smatra korisnim na individualnoj razini te onaj koji bi teoretski bio dobar za kolektiv.

Većina je ipak zavidna

Image

Ako je jedan partner, primjerice, izabrao veliko putovanje na koje mora ići s nekim koga ne poznaje, a drugi solo posjet susjednom gradu, ne bi došli do ikakvog dogovora. Kvaka je bila u tome da se partneri nisu mogli međusobno dogovarati o konačnoj odluci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon prikupljanja podataka, znanstvenici su napravili algoritam koji je klasificirao ispitanike u one četiri vrste ličnosti. Optimisti su oni koji vjeruju da će oboje izabrati kolektivno dobar scenarij, dok u pesimiste spadaju oni koji izaberu 'manje od dva zla'. Povjerljivi će uvijek izabrati kolektivnu opciju i nije ih briga hoće li izvisiti, a zavidni će se odlučiti na bilo što, glavno da je bolje od rezultata svih ostalih.

Čak je 30 % ispitanika završilo u posljednjoj skupini.

Zavist čak može biti prednost

Image

Rebecca Hendrix, licencirana socijalna radnica u New Yorku, objasnila je da nam društvene mreže stalno daju razlog da budemo zavidni. Više nije važno, kaže Hendrix, što ste vikend proveli s partnerom u njegovoj vikendici u planinama ako je super-model na Instagramu objavio kako se sunča na Maldivima.

"Čim postanemo zavidni, onog na koga smo ljubomorni stavljamo na pijedestal, što znači da smo automatski ispod njega", napominje Hendrix.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, psiholog Franklin A. Porter kaže kako društveni mediji nisu toliki problem koliko način na koji ih koristimo. "Trebamo shvatiti da je sve na Facebooku, Instagramu ili Snapchatu uređeno na mikro i makro razini i da ne predstavlja realnu sliku svijeta oko nas", kaže Porter.

Međutim, nije sve tako crno jer zavist može čak biti prednost. Ako se često borite s osjećajem ljubomore, ali ne činite ništa nego se samosažalijevate, osjećat ćete se još i gore. No, ako taj nalet osjećaja iskoristite da postignete ono što želite, ljubomora i nije toliko loša.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo