Mislite da ima smisla?

Anksioznost u vezi je vjerojatno jedan od gorih osjećaja. Stručnjaci savjetuju kako je ublažiti

Piše: Vlatka Ernečić / Vrijeme: 15:00 17.08.2017 / Rubrika:
Foto: thinkstock
0

Kako si pomoći? Ili barem malo olakšati? Stručnjaci imaju nekoliko dosta korisnih savjeta

Kad pomislite na veze, one su, generalno, super iskustvo. Imate nekoga tko vas voli, vi volite tu osobu, slažete se, zabavljate se, provodite vrijeme zajedno i lijepo vam je. Ali nije sve bajno i nije svaki dan cvjetno polje, pogotovo kad u cijelu tu vezu treba uvesti i malo onih odraslih stvari. Poput ozbiljnih razgovora, razgovora o budućnosti, obveza, poštivanja partnera i njegova mišljenja, povjerenja, izdvajanja vremena jedno za drugoga… Zapravo, sve prilično logične, ali često zanemarivane ‘sitnice’.

A, još jedan problem nastaje kad o vezi u kojoj se nalazite počnete previše i predetaljno razmišljati i promišljati. Jer, da, realno, to često dovodi do osjećaja neugodne anksioznosti i svaki vam se mali problem u tim trenucima može činiti deset puta većim nego što zapravo jest. To se često događa na samim počecima veze, ali događa se i ljudima u dogogodišnjim vezama, neovisno o tome koliko one traju.

“Kad tek započinjemo vezu s drugom osobom, mnogo nam je toga nepoznato, a kad se fokusiramo na to da previše razmišljamo o budućnosti i o tome što bi se moglo ili trebalo dogoditi, često zbog toga padamo pod osjećaj anksioznosti. To nije nimalo zabavno, ali je potpuno normalno”, objašnjava psihologinja za veze, Karin Anderson.

To ne znači da ste vi užasna osoba, to samo znači da vam je stalo

A u ovakve situacije najčešće upadaju ljudi koji su općenito skloniji brizi ili su u vezi s partnerom koji ne zna komunicirati na jasan i konkretan način, objašnjava klinička psihologinja, doktorica Alicia H. Clark. “Anksioznost može biti povezana s vama i nekim vašim nesigurnostima koje donosite u svaku vezu, ili pak može reflektirati stres koji doživljavate u samoj vezi”, tvrdi.

No, prema njenim tvrdnjama, činjenica da možda patite od anksioznosti u vezi ne znači da ste vi užasna osoba – to zapravo znači potpuno suprotno, da vam je stalo. “Jako nam je stalo do ljubavi i do toga da je očuvamo, pa se anksioznost može javiti kad osjetimo da bi ljubav mogla biti u opasnosti”, kaže Clark.

Ipak, kao što svi koji su je ikada iskusili znaju, anksioznost je grozna i vjerojatno biste je voljeli držati na što je moguće nižoj razini. A ako i vi patite od anksioznosti u vezi, ovo su koraci koje biste mogli poduzeti i savjeti koje biste trebali poslušati te si tako bar malo olakšati situaciju. Vjerujemo kako se isplati barem pokušati.

1. Nemojte prerano donositi zaključke

Lako je odvesti misli u potpuno pogrešnom smjeru nakon što vam se partner ne javi na telefon ili vam odmah ne odgovori na poruku (pogotovo danas kad smo svi doslovno od 0-24 na mobitelima i neprestano su nam pri ruci). Ali, Clark tvrdi da je potrebno i vrlo važno u takvim trenucima pritisnuti pauzu. “Uzmite si vremena da shvatite što vas zapravo muči i zbog čega se osjećate ovako te poradite na tome da riješite neke duhove iz prošlosti koji vas možda sabotiraju”, objašnjava.

Na primjer, možda vas je partner u prošloj vezi prevario, pa se sada osjećate nervozno i nesigurno jer mislite da bi se to moglo dogoditi ponovno, točnije – da se to događa u trenutku kad ne možete stupiti u kontakt s partnerom. Ili ste možda samo čitali previše članaka i priča o varanju i gledali druge kako to rade, pa se bojite da bi se to moglo dogoditi i vama. No, što god bilo, važno je sam sebe podsjetiti da sve ono što ste doživjeli, vidjeli ili čuli nije trenutna situacija.

“To bi moglo pomoći smanjiti razinu anksioznosti. A ono što zatim ostaje su izvori stresa koji osjećate, a to su – način na koji vaš partner komunicira, vrijeme koje provodite zajedno i vaši osjećaji jedno prema drugome. To je nešto na što biste se trebali fokusirati i to je nešto što biste trebali rješavati s partnerom – zajedničkim razgovorom i promjenom štetnog načina ponašanja.

2. Razgovarajte sami sa sobom

Anderson predlaže da sami sa sobom razgovarate na način na koji biste razgovarali s najboljim prijateljem ili prijateljicom u ovakvim situacijama. Pokušajte si reći: ‘Okej, znam da paničariš, ali molim te, duboko udahni i pokušaj se malo smiriti. Nemaš nikakav legitiman razlog da povjeruješ kako je nešto pošlo po krivu.’

Također, važno je i da sami sebe upozorite da, ako ste vi zbog nečega uplašeni, to ne znači nužno da se to i događa. Naravno, morate sami sebe podsjetiti da ćete biti okej čak i ako u vašem ljubavnom životu prestanu cvjetati ruže – no, nemojte previše nagliti s ovakvim zaključcima.

3. Nemojte krivnju za vlastitu anksioznost pripisivati partneru ako on ne radi ništa sumnjivo

Vrlo je lako pretpostaviti da je za vašu anksioznost kriv vaš partner, ali nije fer da krivnju za vlastite strahove svaljujete na nekoga drugoga, ako ta osoba ne radi ništa pogršeno. “Odrasla ste osoba i morate naučiti kontrolirati vlastite emocije te naučiti kako usrećiti sami sebe. Nije posao vašeg partnera da vam pokuša ublažiti anksioznost – to je isključivo vaš posao”, objašnjava Anderson.

4. Podsjetite se da nad nekim događajima jednostavno ne možete imati kontrolu

Ovo je vrlo važno i pokušajte sami sebe podsjetiti na ovu činjenicu. Možete kontrolirati svoje misli i odgovore na određene situacije, ali to je otprilike sve što možete napraviti. “Na kraju krajeva, ne možete kontrolirati partnera”, tvrdi Anderson. Točnije, ako vas vaš partner odluči prevariti, on će to napraviti bez obzira što vi učinite ili ne učinite. No, Anderson isto tako predlaže da pokušate što je moguće bolje kontrolirati ono nad čime zapravo imate kontrolu. “Potrudite se i dajte sve od sebe da vaša veza bude što bolja. Ako na kraju i prekinete, znat ćete da ste dali sve od sebe”, objašnjava.

Izvor: She Knows

Piše: Vlatka Ernečić / Vrijeme: 15:00 17.08.2017 / Rubrika:

Imaš komentar?

Još iz rubrike

Povratak na Net.hr