SUPERNOVA 'REQUIEM' / Čudo u svemiru: Nestala zvjezdana eksplozija bit će ponovno vidljiva, i to vrlo brzo!

Foto: hubblesite.org

Supernova je vidljiva zahvaljujući ogromnom skupu galaksija koje djeluju poput povećala

18.9.2021.
hubblesite.org

Udaljena supernova koju je prethodno snimio svemirski teleskop Hubble bit će ponovno vidljiva sa Zemlje 2037. godine, predviđaju astronomi, piše IFL Science.

Supernova, nazvana Requiem, rezultat je zvjezdane eksplozije udaljene 10 milijardi svjetlosnih godina. Bila je vidljiva svemirskom opservatoriju tri puta 2016. godine, zahvaljujući fenomenu zvanom gravitacijsko leće.

Gravitacijsko leće javlja se u blizini supermasivnih nebeskih tijela koja imaju sposobnost savijanja i cijepanja svjetla, povećavajući i iskrivljujući slike objekata iza sebe. U slučaju supernove Requiem, ogromna galaktička grupa nazvana je MACS J0138.0-2155, poslužila je kao povećalo i otkrila zvjezdanu eksploziju u tri različite snimke na temelju tri različita puta koje je svjetlo supernove prošlo kroz grupu.

Predviđanje da će supernova ponovno biti vidljiva (iako ne golim okom) temelji se na računalnom modeliranju distribucije tvari unutar grupe, koji je udaljen oko 4 milijarde svjetlosnih godina od Zemlje.

Odgođen za više od dva desetljeća

Ovaj konačni prikaz supernove bit će odgođen za više od dva desetljeća u odnosu na prethodna tri viđenja jer svjetlost koja nosi posljednju sliku mora putovati središnjim dijelom grupe, koji je ujedno i najgušći zbog koncentracije tamne tvari, rekao je tim europskih i američkih istraživača u priopćenju.

"Ovo je posljednji koji je stigao jer je poput vlaka koji mora ići duboko u dolinu i ponovno se popeti natrag", rekao je Steve Rodney, astronom sa Sveučilišta Južna Karolina i vodeći znanstvenik u novom istraživanju koje predviđa Requiemov Povratak, stoji u priopćenju. "To je najsporija vrsta svjetlosnog putovanja."

Prethodna tri viđenja otkrivena su slučajno 2019. u Hubbleovim arhiviranim podacima.

Brak na prvu UK