SOTONISTIČKE 'NAJKICE' ZGROZILE SVIJET: / Imaju pentagram i pravu ljudsku krv, a na potplatu - teška noćna mora

Image

Fora je u tome što Nike uopće nije dao dozvolu za njihovu izradu i slučaj će vjerojatno završiti na sudu. A onda će u igri biti puno više od same linije cipela

31.3.2021.
15:11
VOYO logo

Nike je tužio internetski kolektiv MSCHF zbog prodaje "neovlaštenih sotonističkih tenisica" u suradnji s reperom Lil Nas X-om. Iz tvrtke kažu da je MSCHF prekršio autorska prava prodajom prilagođenih "najkica" koje dolaze u ograničenim izdanjima i navodno su modificirane s kapljicom ljudske krvi.

Otkad su "Satan Shoes" (kako ih službeno nazivaju) najavljene prošloga tjedna, Nike tvrdi da su naštetili njegovoj reputaciji, "uključujući i potrošače koji vjeruju da Nike podržava sotonizam". Tvrtka traži da se cipele unište i da MSCHF plati financijsku štetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
BUDUĆNOST JE STIGLA: /

Nike je upravo objavio ogromnu vijest - ovakve tenisice svijet još nije vidio. Koštat će 120 dolara

Image
BUDUĆNOST JE STIGLA: /

Nike je upravo objavio ogromnu vijest - ovakve tenisice svijet još nije vidio. Koštat će 120 dolara

Riskiraju ljudske duše i stopala

MSCHF je poznat po kontroverznim proizvodima poput "Jesus Shoes" iz 2019. godine, 1425 dolara vrijednih bijelih tenisica Nike Air Max 97 s prilagođenim šavovima i 60 ml vode iz rijeke Jordan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nike se nije protivio Isusovim cipelama. No, očito je manje sretan s njihovom teološkom inverzijom: izdanjem od 666 crveno-crnih pari tenisica vrijednih 1018 američkih dolara, koje sadržavaju 60 ml tinte i jednu kap ljudske krvi te su ukrašene pentagramom.

Nike u tužbi iznosi nekoliko općih argumenata protiv modificiranja svojih cipela, uključujući i to da "uvođenje promjena na potplatu može predstavljati sigurnosni rizik za potrošače". "Satan Shoes" optužuju se da izlažu riziku ljudske duše i stopala. Uglavnom, tvrde da su sotonističke tenisice koje sadržavaju pravu krv loše za Nikeovu marku i reputaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da bi to potvrdio, Nike se poziva na komentare ljudi na društvenim mrežama koji ne shvaćaju da je MSCHF samo neslužbeno preprodavao cipele. “Nike više nikad neću kupiti. Imate zabranu kod mene!" kaže jedan. “Ovo je mučno!!! Kako Nike nije uključen kada se na cipeli nalazi Nikeov simbol?!", pita se drugi.

Image

Twitter

MSCHF se može braniti iz više razloga

"MSCHF obmanjuje potrošače da vjeruju kako Nike proizvodi ili odobrava Satan Shoes", tvrdi Nikeova žalba. "Vjerovanje potrošača da su Satan Shoes izvorni Nikeovi proizvodi uzrokuje da potrošači nikada više ne žele kupiti bilo kakve Nike proizvode."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao što je na Twitteru primijetila Alexandra Roberts, profesorica prava na Sveučilištu New Hampshire, MSCHF se može braniti iz više razloga. Može se pozvati na Doktrinu prve prodaje koja štiti preprodaju robe koja je zaštićena zakonima o intelektualnom vlasništvu - poput ljudi koji, na primjer, prodaju odjeću dizajnera na Poshmarku.

Također može tvrditi da su cipele zaštićene kao parodija ili tvrditi da kupci vjerojatno neće pomiješati ove modificirane sotonističke tenisice s najkicama u trgovinama, usprkos slučajnim internetskim komentatorima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Twitter

Ovaj slučaj bi mogao biti presedan

Vrlo malo ljudi će ikada posjedovati tenisice s ljudskom krvlju i pentagramom od 1000 dolara. Ako slučaj ipak završi na sudu, u igri je više od sotonističke linije cipela ograničenog izdanja.

"Slučaj ima potencijalno široke implikacije jer bilježimo porast ove vrste prilagodbe robnih marki, kao i kreativnoga ponovnog korištenja", objasnila je Roberts za The Verge putem e-pošte.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U redu je izravno preprodavati proizvode, kaže Roberts, i legalno je oglašavati robu uz spominjanje tuđega zaštitnog znaka. Također, možete raditi stvari poput rastavljanja lutaka Barbie i njihove slike prodavati kao umjetnost.

U osnovi, MSCHF je kupio cipele koje bi mogao legalno preprodati koristeći Nikeov branding, ali ih je uvelike modificirao u vjerojatno novi proizvod čiju kvalitetu Nike ne može kontrolirati, a zatim ih prodao kao komercijalno dobro, a ne kao tradicionalno umjetničko djelo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovisno o tome kako sud odmjerava sve te čimbenike, mogao bi se stvoriti presedan za buduće slučajeve. "Mislim da će druge marke visoke mode budno pratiti ovaj slučaj", kaže Roberts.

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo