nestaje simbol New Yorka / S ulica New Yorka počeli su nestajati žuti taksiji, a pandemija bi ih mogla potpuno iskorijeniti

Image
Foto: Shutterstock

"Grad se ugasio i svi su parkirali vozila jer osiguravajuće kuće nisu htjele dati nikakav popust"

7.6.2021.
16:34
Shutterstock
VOYO logo

Simbol New Yorka, žuti taksiji gotovo su nestali s ulica tijekom pandemije. Prije pandemije, oko 10.500 žutih taksija svakodnevno je kružilo New Yorkom. Danas dvije trećine žutih taksija više ne vozi.

Tijekom vrhunca lockdowna, u travnju 2020. godine, taj broj je iznosio 982. Poslovanje je palo za oko 90 posto u roku od tri tjedna, prenosi Telegram.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako se grad počeo vraćati u donekle normalno stanje, broj taksija nije. Krajem prošlog ljeta broj vozača je narastao na 3.500 dnevno i na tom broju je i ostao 

Image
velik interes /

Ryanair: U Zagreb dovozimo 2 do 3 milijuna putnika i planiramo ostati

Image
velik interes /

Ryanair: U Zagreb dovozimo 2 do 3 milijuna putnika i planiramo ostati

Postaje sve teže zadržati posao taksista 

Predstavnici vozača i vlasnici taksi službi kažu da brojke ne rastu. "Većina nas koristi tek 20 do 30 posto vozila, što ne pokriva troškove", kaže Steve Gounaris, vlasnik taksi službe koja ima 180 vozila. "U ovoj industriji morate imati popriličnu količinu automobila da bi bili profitabilni. Kako ćete plaćati za automobile, osiguranje, naknadu radnicima, radnu snagu kad je u pogonu manje vozila nego što to sve košta", dodaje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Grad se ugasio i svi su parkirali vozila jer osiguravajuće kuće nisu htjele dati nikakav popust", kaže Savas Tsitiridis, vlasnik službe koja ima 253 automobila. "Ako ste željeli izbjeći troškove osiguranja, morali ste sve vratiti. Tisuće žutih taksija parkirano je, bez registarskih pločica iza ograda Long Island Cityja", kaže Tsitiridis.Tamo će ostati tko zna koliko dugo jer su mnoge taksi tvrtke prestale poslovati.

Tri četvrtine gradskih taksija je u vlasništvu tvrtki, vlasnici ostatka su pojedinci. Više od 20 voznih parkova nije se obnovilo, što je više od tisuću automobila. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Taksisti se nadaju da će grad i banake suraživati

Grad New York je izdvojio 65 milijuna dolara poticajnih sredstava, ali financiranje još nije zakonski regulirano. Predloženi iznos je premali da bi ih se spasilo i predstavlja novčanu infuziju za zajmodavce. Vozači vlasnici vozila borili su se očajnički za oprost duga. Ako počnu raditi, hipoteka je toliko visoka da neće moći platiti svoje obaveze, a kako rade bit će više izloženi zahtjevima za plaćanjem kredita. To znači da će raditi samo za zajmove.

Prema prijedlogu de Blasijeve administracije, vozači mogu dobiti potporu od 20.000 dolara koja je predujam za restrukturiranje duga, plus 9000 za pokriće hipoteke na medaljon do 6 mjeseci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neki vozači su se počeli pitati vrijedi li posao vremena i truda. Pojedini odustaju i odlaze raditi druge poslove. Neki vlasnici vozila su optimistični i vjeruju da će se sve uskoro poboljšati. 

Prema više izvora Marbelgate je spreman razgovarati samo o 275.000 dolara smanjenja duga. Vozači bi kasnili 15.000 dolara godišnje, dok bi zarađivali 10,4 dolara na sat, nakon što rade 60 sati tjedno. Jedini način je da radite dvostruko više. Bez oprosta duga, nije održivo, objašnjava Bhairavi Desai, iz sindikata taksista.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vlasnici taksi vozila nadaju se da će industrija naći način za suradnju s gradom i bankama. "Prvo smo ranjeni s pojavom Ubera, a pandemija nas je dokrajčila. Jedva pužemo," kaže vlasnik taksi službe.

Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo