slični onima na zemlji / Nismo sami? NASA na planetu između Marsa i Jupitera pronašla organski materijal

Foto: Thinkstock.com

17.2.2017.
Thinkstock.com

Znanstvenici koji tragaju za životom van Zemlje pronašli su organski materijal na Ceresu, patuljastoj planeti koja se nalazi između Marsa i Jupitera.

Materijale na bazi ugljika, slične onima koji su izgradili život na Zemlji, otkrila je NASA-ina svemirska sonda Dawn.

Molekularni spojevi u materijalu se ne mogu identificirati, ali odgovaraju mineralima poput onih u katranu.

"Ovo otkriće ukazuje na to da početni materijali u solarnom sistemu sadrže esencijalne elemente, odnosno tzv. građevinske blokove života. Ceres je ovo pronašao sada, ali možda će daljnjim istraživanjem otkriti kompleksniju strukturu i dinamiku sličnu Zemljinoj", rekao je Christopher Russell koji radi na sondi Dawn.

Planeta veličine Texasa Ceres koja je prekrivena stijenama i ledom, najveći je objekt u asteroidnom polju i udaljena je tri puta više od Sunca u odnosu na Zemlju. Njen sastav odražava materijale koji su prisutni u dijelovima Sunčevog sustava kada je nastao, prije 4,5 milijarde godina.