JEDNOSTAVAN MATEMATIČKI ZADATAK POSVAĐAO INTERNET: / A stručnjak dao odgovor za kojeg nismo mislili da je moguć

Image

Kada bi matematičari trolali, izgledalo bi ovako

3.8.2019.
8:43
VOYO logo

Na twitteru je osvanuo nako jednostavan matematički zadatak

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dok je nekima očito kako je rješenje 16, drugima je jednako očito kako je rješenje 1.

I jedni i drugi, u skladu s redoslijedom računskih operacija, prvo rješavaju zagradu. No u idućem koraku dolazi do razilaženja. Prema jednoj metodi, nakon što se zagrada riješi, ostaju samo diljenje i množenje koje su operacije istog reda te se rješavaju s lijeva na desno. Prema tome, riješenje bi bilo 16 jer 8 ÷ 2 x (2+2) = 8 ÷ 2 x 4 = 4 x 4 = 16

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali drugi ističu kako se prije dijeljenja mora riješiti i sve ono što je vezano za zagradu, pa bi rješenje bilo jedan jer 8 ÷ 2(2+2) = 8 ÷ 2(4) = 8 ÷ 8 = 1 U prilog tome idu i oni koji operaciju promatraju kao razlomak, pa sve nakon znaka dijeljenja vide kao nazivnik. Zato bi samo dijeljenje bilo zadnje po redu. Tako raspisana jednadžba bi također dala 1 jer 8/ 2(2+2) = 8 /2(4) = 8/8 = 1.

'Zašto ljude to zabavlja, ne znam'

Zbog niza nedoumica, Mirror je upitao i profesora matematike s Oxforda, a njegov odgovor je pomalo iznenađujuć, obzirom na to da se matematika doživljava kao egzaktna znanost. Profesor, koji je želio ostati anoniman ističe kako je račun napisan tako da ne postoji jedno rješenje

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Bez boljih zagrada mogu postojati nedoumice Postoje konvencije oko redoslijeda računskih operacija koji pokušavaju to riješiti", pojasnio je, a onda se obrušio i na one koje ovakvi problemi zabavljaju.

"Ako postoje nejasnoće, najbolje je uključiti zagrade kako bi se ukolnile bilo kakve nedoumice. Matematičari nemaju problema kada komuniciraju jedni s drugima oko ovakvij stvari, ali iz nekog razloga čini se da ljude zabavlja objavljivanje takvih problema na društvenim mrežama", zaključio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo