APEL NASA-I / Znanstvenici s Oxforda upozorili da bismo mogli isprovocirati invaziju izvanzemaljaca, teorija im ima logike

Foto: Profimedia

Predložena nova poruka uključuje digitalizirani prikaz samog Sunčevog sustava, površine Zemlje, kao i prikaze muškaraca i žena.

20.4.2022.
Profimedia

Ako pođemo od mogućnosti da možda ipak nismo sami, pa promislimo i o tome da vjerojatno nisu sva bića u svemiru prijateljski raspoložena, onda je lako razumjeti znanstvenike s Oxforda koji su ovih dana uputili apel NASA-i da prestane emitirati signale gdje se Zemlja nalazi.

A NASA to doista čini, odašilje poruke u svemir kako bi pozdravila neka druga inteligentna stvorenja, pri čemu predložena nova poruka uključuje osnovne matematičke i fizikalne koncepte za uspostavljanje univerzalnog sredstva komunikacije, a uz to i informacije o biokemijskom sastavu života na Zemlji.

Ta predložena nova poruka također uključuje i digitalizirani prikaz samog Sunčevog sustava, površine Zemlje, kao i prikaze muškaraca i žena.

Ipak, Anders Sandberg, viši znanstveni novak s Oxfordova instituta za budućnost čovječanstva, upozorio je da dijeljenje takvih informacija s inteligentnim životom predstavlja rizik koji se mora uzeti u obzir.

IMAJU VELIKI PLAN /

Slavna proročica tvrdi da su neki dan među nas stigli izvanzemaljci, otkrila je gdje su točno i zašto su tu

IMAJU VELIKI PLAN /

U suštini, pokušava reći da ne bi trebali to činiti, baš kao što ni strancima ne treba ostavljati osobne podatke na internetu.

Toby Ord, kolega dr. Sandberga na FHI-u, iznio je slične argumente u The Precipice, knjizi objavljenoj 2020. u kojoj je analizirao egzistencijalne rizike s kojima se čovječanstvo suočava.

Ord je naglasio da bi možda ipak bilo mudro povesti najprije javnu raspravu prije slanja poruka izvanzemaljcima, a sve je to podsjetilo i na upozorenje slavnoga teorijskog fizičara Stephena Hawkinga.

U dokumentarcu objavljenom 2010. godine, profesor Hawking je istaknuo da ni na Zemlji interakcije između civilizacija na različitim razinama tehnološkog napretka obično nisu funkcionirale baš najbolje za manje naprednu skupinu, te se pritom prisjetio prvog dolaska Europljana na područje Amerike.

Skriveno u raju