U NAŠOJ GALAKSIJI POSTOJI VIŠE OD 30 CIVILIZACIJA: / A čak i ako ne nađemo izvanzemaljce, to mnogo otkriva o našoj sudbini

'Tragajući za izvanzemaljskim inteligentnim životom - čak i ako ništa ne nalazimo - otkrivamo vlastitu budućnost i sudbinu', zaključio je voditelj studije

15.6.2020.

Nedavne studije pokazale su kako bi već za 10 do 20 godina mogli otkriti izvanzemaljski život, obzirom na sve napednije i detaljnije promatranje svemira.

No ostaje pitanje što ćemootkriti. Čisto matematički naša galaksija bi tebala biti dom brojnim izvanzemaljcima, od jednostaničnih mikroba do čitavih civilizacija. a nova studija Sveučilišta u Nottinghamu jedinstven pristupom pokazala je je kako bi u našoj bi galaksiji moglo biti više od 30 komunikacijskih civilizacija.

"U našoj galaksiji trebalo bi biti najmanje nekoliko desetaka aktivnih civilizacija pod pretpostavkom da je potrebno 5 milijardi godina da se na drugim planetima razvije inteligentan život, koliko je trebalo na Zemlji", rekao je voditelj studije profesor Christopher Conselice, prenosi Earth. "Ideja je promatrati evoluciju, ali u kozmičkim razmjerima. Taj izračun nazivamo astrobiološkom kopernikanskom granicom. "ž

I po strogim kriterijima, više od 30 civilizacija

"Klasična metoda procjene broja inteligentnih civilizacija temelji se na nagađanju vrijednosti koje se odnose na život, pri čemu se mišljenja o takvim pitanjima prilično razlikuju", rekao je autor studije Tom Westby. "Naša studija pojednostavljuje ove pretpostavke koristeći nove podatke, što nam daje sasvim solidnu nprocjenu broja civilizacija u našoj galaksiji."

"Koriste li se oštri kriteriji, primjerice kada je se uzmu u obzir samo zvjezdani sustavi sa udjelom metala nalik onome našeg Sunca, ( Sunce je relativno bogato metalima), možemo izračunati da bi u našoj galaksiji trebalo biti oko 36 aktivnih civilizacija.", pojašnjava.

Prosječna udaljenost, pokazuju izračuni, među tim civilizacijama bi trebala biti 17.000 svjetlosnih godina, što znači da bi bilo vrlo teško otkriti bilo koji aktivni signal poput radio ili satelitskog prijenosa.

No njihova studija zapravo bi mogla puno više otkriti o nama nego o izvanzemaljcima, ističu.

"Naše novo istraživanje sugerira da potraga za izvanzemaljskim inteligentnim civilizacijama ne samo da otkriva postojanje drugih oblika života, nego nam daje naslutiti koliko će trajati naša civilizacija", rekla je profesor Conselice.

Tehnološki, naša civilizacija traje oko 100 godina, uzme li se u obzirom koliko dugo smo u stanju poslati signal u svemir. Ako ne otkrijemo izvanzemaljce, to bi bi moglo značiti da su se njihove civilizacije urušile ubrzo nakon što su dosege takav stupanj razvoja.

"Ako otkrijemo da je inteligentan život uobičajen to bi pokazalo da bi naša civilizacija mogla postojati mnogo dulje od nekoliko stotina godina, ili ako otkrijemo da u našoj galaksiji ne postoje aktivne civilizacije, to je loš znak za naš vlastito postojanje. "

"Tragajući za izvanzemaljskim inteligentnim životom - čak i ako ništa ne nalazimo - otkrivamo vlastitu budućnost i sudbinu.", zaključuje.

Skriveno u raju