PRIJETNJA IZ LEDA / Je li na ovo upozoravala Baba Vanga? Znanstvenici oživjeli drevni 'zombi' virus i sve jezivo podsjeća na njezinu viziju

Foto: Screenshot/Shutterstock

10.3.2023.
Screenshot/Shutterstock

Zahvaljujući televizijskoj postaji CNN koja je o tome izvijestila u srijedu, sada znamo i to da su znanstvenici oživjeli drevne "zombi" viruse iz permafrosta i otkrili da još uvijek mogu zaraziti žive jednostanične amebe.

Naravno, u ovom trenutku još uvijek je nejasno mogu li ti virusi zaraziti životinje ili ljude, međutim istraživači tvrde da bi viruse iz permafrosta trebalo smatrati prijetnjom našem zdravlju, piše isto tako i Business Insider.

Permafrost je, pojasnimo, naziv u geologiji za tlo koje se nalazi na temperaturi točke taljenja vode (ili ispod ništice) u razdoblju od dvije ili više godina, a pokriva 15% kopna na sjevernoj hemisferi.

POSLJEDICE KLIMATSKIH PROMJENA

Međutim, zbog klimatskih promjena, permafrost se počeo sve brže otapati, što je dovelo do toga da je otkriveno mnoštvo drevnih ostataka, od virusa i bakterija, pa sve do mamuta i besprijekorno očuvanih špiljskih medvjeda, piše u nastavku Business Insider.

U svakom slučaju, francuski profesor Jean-Michel Claverie pronašao je sojeve 48.000 godina starog smrznutog virusa na nekoliko permafrost lokacija u Sibiru, a najstariji soj, koji datira unatrag 48.500 godina, dobio je iz uzorka tla iz podzemnog jezera.

Neki znanstvenici strahuju da bi s globalnim zagrijavanjem otapanje permafrosta moglo osloboditi drevne viruse koji nisu bili u kontaktu sa živim bićima tisućama godina.

A problem je, naravno, u tome što biljke, životinje i ljudi možda nemaju imunitet na njih.

"Morate znati da je naša imunološka obrana razvijena u bliskom kontaktu s mikrobiološkim okruženjem", izjavila je za CNN Birgitta Evengård, profesorica na Odsjeku za kliničku mikrobiologiju Sveučilišta Umea u Švedskoj.

"Ako postoji virus skriven u permafrostu s kojim nismo bili u kontaktu tisućama godina, moguće je da naša imunološka obrana neće biti dovoljna", dodala je.

FRANCUZ UPOZORAVA DA SVE SHVATIMO VRLO OZBILJNO

Inače, ovo nije prvi put da je Claverie uspio oživjeti drevne viruse, odnosno "zombi viruse" kako ih on naziva.

Francuz objavljuje istraživanja na tu temu još od 2014. godine i ističe da vrlo malo istraživača ove viruse shvaća ozbiljno.

"To pogrešno sugerira da su takve pojave rijetke i da 'zombi virusi' nisu prijetnja javnom zdravlju", objavili su Claverie i njegovi kolege u svom najnovijem radu objavljenom 18. veljače u časopisu Virusi.

U toj su studiji Claverie i njegove kolege uspjeli oživjeti nekoliko novih sojeva "zombi" virusa i otkrili da svaki od njih i dalje može zaraziti uzgojene amebe - a to bi se trebalo smatrati znanstvenim kuriozitetom i zabrinjavajućom prijetnjom zdravlju, naglasio je.

Njegovo upozorenje neodoljivo je podsjetilo na jedno od proročanstava vrlo popularne Babe Vange, najpoznatije vidovnjakinje 20. stoljeća, koja je jednom prigodom navodno predskazala da će u Sibiru biti oslobođen virus i da će njegova pojava biti uzrokovana katastrofalnim uzrocima globalnog zagrijavanja.

"Novi virus brzo će se proširiti po svijetu i njegovo širenje se neće moći kontrolirati, navodno je kazala.

Istina, Baba Vanga je najavila da će do pandemije uzrokovane "sibirskim virusom" doći još tijekom 2022. godine, pritom očito promašila, ali otkriće ovih znanstvenika o kojem se sada raspisao cijeli svijet baš djeluje kao nešto što se poprilično poklapa s njezinim vizijama.