ALGORITMI KOJI MIJENJAJU SVE: / Jedan od direktora YouTubea otkriva svoje "najluđe snove"

Image
Foto: sidomi.com
6.7.2015.
11:18
sidomi.com
VOYO logo

Svake minute, ljudi diljem svijeta na You Tubeu objave više od 300 sati videa. Svake minute!

Stranica ima milijarde videa - širok raspon sadržaja koji uključuje slatke mačiće, parodije na pop pjesme, slam poeziju, ali također i duže emisije o kuhanju, video igrama i raznoraznim vrstama tečajeva o temama o kojima nikad niste učili u školi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Vjerujemo da za svako ljudsko biće na zemlji ima 100 sati You Tube videa koje bi ono voljelo pogledati", rekao je You Tubeov direktor za pretraživanje i razvoj, Cristos Goodrow. "Dakle, počinjemo s tom pretpostavkom, a onda je naš posao da pomognemo gledateljima pronaći video koji će oni uživati ​​gledati."

Tajna je u sustavu preporuka koji pokušava shvatiti što bi neka osoba mogla voljeti. You Tube želi da svaki korisnik može posjetiti početnu stranicu i odmah otkriti hrpu videa koji pobuđuju njegov ili njezin interes.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Širok raspon varijabli utječe na algoritam preporuka YouTubea, uključujući i vrijeme gledanja određenog videa, čemu je YouTube još 2012. godine odlučio dati prioritet ispred broja pregleda. Stranica će za vas obaviti uobičajene preporuke - primjerice prema temi koja vas zanima ili autoru, ali će You Tube također koristiti svoje ogromne količine podataka kako bi pronašao korelacije između tema. Na primjer, kako objašnjava Goodrow, podaci mogu značiti da ljudi koji gledaju video o tenisu često provode vrijeme gledajući i video o auto utrkama. You Tube može sugerirati takvim korisnicima da pogledaju i jedan i drugi video.

Image
Foto: You Tube

Korisnik mora potražiti svoj prvi video prije nego sustav preporuka preuzme stvar, ali Goodrow se ipak nada to neće biti slučaj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

On koristi primjer iz vlastitog života kako bi ovo objasnio:

Jednog dana slušao je podcast Dan Carlin Hardcore History o Prvom svjetkom ratu. Bio je oduševljen tom temom pa je odlučio pogledati i na You Tubeo što ima o tome. Neočekivano, otkrio je da je stranica zapljusnuta sadržajima o Prvom svjetskom ratu, od starih snimki do novijih dokumentaraca. Njegova YouTube početna stranica preporučila mu je hrpu različitih kanala koji se odnose na ovaj njegov interes.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cristos predviđa dan kada će vaš račun na YouTubu biti mnogo bolje povezan s ostatkom vašeg digitalnog života, tako da jednog dana više nećete morati obaviti nijedno pretraživanje da biste pronašli ono što možda želite gledati.

"U mojim najluđim snovima, mi bismo mogli zamisliti da ću doći na Youtube i prije nego što sam obavio pretragu, You Tube će znati da sam slušao podcast Dan Carlin Hardcore History, a stvari o Prvom svjetskom ratu će biti baš tamo", kaže on. "Još nismo skroz došli do toga. Još uvijek se oslanjamo na puno 'inputa' od gledatelja i više rada od gledatelja. Ali to će biti najbolji slučaj." Ovaj fokus na pronalaženje novih načina za korištenje kontekstualnih podataka i informacija, postao je prioritet za cijeli Google. Ranije ovog ljeta, tvrtka je objavila Google Now On Tap, servis koji odmah isporučuje dodatne informacije o bilo čemu na vaš smartphone zaslon.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Budući da Google povezuje sve vaše račune s jednim ID-em za logiranje, ne čini se nimalo pretjeranim da će Google moći sinkronizirati vaše podcast ukuse s vašim You Tube preporukama.

Business Insider/Tehnoklik.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo