Posljednjih godina sve je teže odabrati i mobilnog operatera, o paketu usluga da i ne govorimo, piše fool.com.
Svi operateri nude slične pakete, a svaki od njih je u nečemu bolji od konkurenata. Zato je teško, ali u isto vrijeme i najbolje, paket izabrati zavisno od svojih potreba.
Tada krenu teška pitanja o tome koliko netko podataka mjesečno zaista koristi, koliko će ga koštati ako tu količnu prekorači, da li treba kupiti telefon ili ga otplaćivati kroz pretplatu, vrijedi li promijeniti operatera samo da bi se dobio neki model telefona.
SAMI ODABERITE NAJPOVOLJNIJE: Nova aplikacija kazat će vam koju tarifu kojeg operatora trebate uzeti
Svi radimo iste greške
Većina korisnika radi istu grešku: očarani su mišlju da će imati najnoviji, vrhunski model telefona. Nekada je imalo smisla platiti više jer su tada neki modeli, kao što su iPhone i najnoviji BlackBerry bili osjetno bolji od konkurencije.
Međutim, danas je teško teško naći argument da vrijedi kupiti vrhunski model koji košta 600-tinjak eura, a ne neki drugi koji ima istu većinu funkcija, a nekad i sve kao najskuplji model, a košta manje od 200 eura.
Većina poslovnih modela operatera je izgrađena na način kojim žele navesti klijente na kupnju vrhunskog modela telefona. Tako je i sa subvencioniranim dvogodišnjim pretplatničkim ugovorom koji polako nestaje, barem u SAD-u, a svodi se na to da se “pomogne” korisniku da dođe do vrhunskog modela telefona “po povoljnoj cijeni”.
Skupo plaćamo što ne trebamo
Tako u zamjenu za višu mjesečnu pretplatu, pretplatnik dođe do telefona za trećinu njegove pune cijene u trgovini. Ali, čak i uz to, pravo pitanje je je li kupac u tom slučaju zapravo skupo plaća skuplji model telefona, i to onaj koji mu zapravo i ne treba.
Kakogod računali, vrhunski modeli telefona koji u trgovini koštaju 600 eura, a u pretplatničkom ugovoru na dvije godine se za njih plaća i po više od 20 eura mjesečno, po svojim osobinama sada više nisu tri puta bolji od modela koji koštaju manje od 200 eura, a za koje se po ugovoru na dvije godine plaća i manje od šest eura mjesečno.
Bezbroj je primjera visokofunkcionalnih i vrlo dobrih telefona koji koštaju manje od 200 eura, dok isti takvi rabljeni, koji su tvornički obnovljeni, koštaju i upola manje od toga.
Tarifa pa uređaj
Dok se većina klijenata opredijeli koji će paket usluga uzeti prije svega po izboru ponuđenih modela telefona, trebali bi napraviti suprotno: odlučiti prije svega po vrsti, količini i cijeni ponuđenih usluga, a da im sam model telefona bude od drugorazrednog značaja.
Time se, samo na izboru modela telefona, po ugovoru na dvije godine može uštedjeti i više od 400 eura.
Platiti više samo da bi se imao najnoviji i najsjajniji telefon više jednostavno nema smisla, kada se skoro sva, ili čak i sva funkcionalnost koju on ima, može dobiti za mali dio njegove cijene, ako se odabere drugi model. Treba birati paket usluga koji je potreban korisniku, a potom kroz pretplatu ili čak i u trgovini kupiti jeftin model telefona koji zadovoljava te potrebe korisnika.
“Možda vam vaše društvo neće zavidjeti na telefonu, ali će vam u džepu ostati mnogo više novca”, zaključuje fool.com.