Twitter izlazi na burzu, vrijednost između 15 i 20 miljardi dolara

Društvena mreža Twitter objavila je da izlazi na burzu. Bit će to najveći IPO (inicijalna javna ponuda dionica) od kada je Facebook izađao na NASDAQ burzu 2012. godine.

Kompanija je kasno poslijepodne u četvrtak putem tvita objavila da je predala sve potrebne dokumente Komisiji za vrijednostne papire kako bi se njezinim dionicama moglo početi javno trgovati. Vrijednost ovog IPO-a procjenjuje se između 15 i 20 milijardi dolara.

Kompaniju je osnovala 2006. godine malena grupa ljudi kako bi ostali u kontaktu putem razmjenjivanja kratkih tekstualnih poruka. No, Twitter je za kratko vrijeme dobio veliku popularnost kao način da prijatelji i nepoznati ljudi prate misli jedni drugih kroz poruke od 140 znakova poznate kao “tweetovi”. Od veljače 2013. godine Twitter broji više od 200 milijuna aktivnih mjesečnih profila, a svake sekunde objavi se 143.199 tvitova.

Privatni investitori procijenili su vrijednost Twittera na više od 10 milijardi dolara, no očito je da sada žele povrat ulaganja. Samo ove godine očekuje se zarada od 583 milijuna dolara. Nedavnom kupnjom kompanije MoPub koja se bavi oglašavanjem na mobilnim platformama, Twitter je jsno dao do znanja da je mobilno oglašavanje jedan od smjerova u kojem će se dalje razvijati.

Twitter je zasada vrlo šutljiv i vjerojatno će pokušati izbjeći kontroverze koje su pratile Facebookov izlazak na burzu. Prvo, navodna greška računala na prvi dan trgovanja spriječila je NASDAQ da procesira mnoštvo naloga. Kasnije je glavni aranžer izdanja dionica, investicijska banka Morgan Stanley optužena da je pogodovala određenim klijenatima koji su imali informaciju da je Facebookova dionica prilično precjenjena. Ukupno, u ovom trenutku ima više od 40 tužbe koje su podnesene protiv Facebooka i burze NASDAQ.

Nakon debitiranja na 38 dolara po dionici, Facebookova dionica pala je u samo tri mjeseca na najnižu razinu od 18 dolara (Vrijednost Facebooka na dan izlaska na burzu iznosila je oko 100 milijardi dolara).

Govoreći na nedavnoj konferenciji TechCrunch Disrupt, izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg ohrabrio je Twitter da uđe na tržište. “Ja sam bio vrlo glasan kad je bila riječ o tome da ostanemo privatna kompanija što je moguće dulje. Međutim, gledajući unatrag, previše sam se bojao ići u javnu ponudu”, rekao je Zuckerberg.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr