Njihovim se testovima i objavama vjerovalo bez razmišljanja, a ispostavlja se da su lagali!

20.1.2014.
14:46
VOYO logo

Ugled njemačkog autokluba ADAC-a je ozbiljno ugrožena nakon što se doznalo da je dosadašnji šef i glavni i odgovorni urednik časopisa "ADAC Motorwelt", Michael Ramstetter godinama "frizirao" brojke sudionika u anketama na temu "Najomiljenijeg automobila među njemačkim vozačima". To je u međuvremenu potvrdio i direktor ADAC-a Karl Obermair.

Sam Ramstetter je, međutim, priznao kako nije "frizirao" brojke za samo prošlu godinu već je broj sudionika u anketama izmislio i tijekom proteklih godina. Osim njega osobno, nitko u ADAC-u nije o svemu tome imao nikakvog pojma, tako navode u ovom auto-moto klubu, piše Deutsche Welle. "Ramstetter je preuzeo punu odgovornost, a naš Klub će sada pokrenuti ispitivanja o ispravnosti izbora proteklih godina", rekao je Obermair.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Međutim, upravo bi ovo naknadno ispitivanje moglo biti vrlo teško. Naime, veliki dio statistika je nakon objavljivanja imena najomiljenijeg automobila u Njemačkoj, odmah nakon dodijele nagrade bio uništen. Prevara je zato i mogla ostati toliko dugo neotkrivena jer je navodno Ramstetter bio jedini koji je imao pristup podacima, odnosno, izbornim listićima.

ADAC nijekao manipulaciju

ADAC sad takoreći stoji pred krizom povjerenja i to ne toliko zbog prevare s brojem sudionika u anketama već više zbog prekasnog priznavanja manipulacije. Najveći njemački klub uopće (19 milijuna članova), u početku se naime branio napadima i optužujući one koji su objavili ove informacije za širenje neistine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njemačke novine Süddeutsche Zeitung su još u utorak prošlog tjedna, pozivajući se na interne dokumente, objavile da su brojke sudionika u anketi za 2013. godinu bile korigirane prema gore. U četvrtak se tada oglasio Obermair i na jednoj službenoj svečanosti izjavio kako je riječ o "neistinama".

Prema informacijama spomenutog dnevnika, u glasanju za najomiljeniji automobil 2013. godine za pobjednika (VW Golf) glasovalo je svega 3.409 osoba, dok je ADAC objavio da je za njega glasovalo 34.299 osoba. ADAC je naveo kako je u glasovanju sudjelovalo ukupno 290.000 članova ovog kuba, dok ih je u stvarnosti najvjerojatnije bilo oko 76.000. ADAC sada posebno ističe kako je "friziran" samo broj glasova, a ne poredak odabranih automobila te da se to odnosi samo na kategoriju najomiljenijeg automobila, a nikako na preostalih osam kategorija nagrade "Gelber Engel" (Žuti anđeo).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Manipulacije i kod testiranja tunela i cesta?

U međuvremenu od ADAC-a objašnjenje zahtijevaju i mnogi političari kao i prometni stručnjaci. Savezni ministar prometa Alexander Dobrindt primjerice ovom klubu savjetuje da što prije vrati izgubljeno povjerenje i to odgovarajući na pitanja koja su još uvijek otvorena. "ADAC sada mora sve karte staviti na stol", rekao je Dobrindt.

Ono što je posebno problematično u ovoj priči je, kako kaže Ferdinand Dudenhöffer sa Sveučilišta Duisburg-Essen, da ove manipulacije s rezultatima izbora za najomiljeniji automobil bacaju sjenu i na druge testove i statistike. "Sada se moraju ispitati i testiranja tunela, statistike prometnih nesreća…", navodi on. Prema mišljenju ovog prometnog stručnjaka, očito je cjelokupan sustav ADAC-a loš budući da nedostaje kontrolnih mehanizama kao i pravila na polju vođenja ovog auto-moto kluba uopće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovih se dana oglasio i koncern VW zahtijevajući konkretna objašnjenja. "Mi ADAC-u želimo naravno prvo pružiti šansu da razjasni cijelu situaciju i tek tada ćemo odlučiti kako dalje. Mi smo još uvijek uvjereni da je Golf u Njemačkoj najomiljeniji automobil, no svejedno je upitno koliko je ova nagrada uopće još vrijedna", izjavio je glasnogovornik koncerna VW u Wolfsburgu.

http://www.dw.de/adac-ve%C4%87-godinama-uljep%C5%A1ava-brojke/a-17373435

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo