Biometrijski ulošci za cipele za sigurnu identifikaciju

Svatko danas zna da svaki čovjek ima jedinstveni otisak prstiju, no što je s jedinstvenim otiskom stopala?

23.7.2012.
11:00
VOYO logo

Zaboravite digtalno skeniranje prsta ili oka. Izmislili su nešto novo - biometrija stopala. Svatko od nas ima osobeni način hodanja, pritisak stopala i duljinu koraka, a jedan laboratorij iskoristio je ove osobine za razvoj sigurnosti.

Naime, znanstvenici na novom Pedo-Biometrics laboratoriju na Sveučilištu Carnegie Mellon razvili su biometrijske uloške za cipele koje prate karakteristike nečijeg stopala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Senzori ugrađeni u cipele prate i bilježe te obrasce, a minijaturno računalo će ove mjere usporediti s bazom podataka. Ako se podaci preklapaju, to će osobi koja nosi ove cipele omogućiti ulaz u neko sigurnosno područje, primjerice u nuklearnu elektranu ili vojni kompleks.

"To je dio cipela o kojem ne morate razmišljati", rekao je Marios Savvides, ravnatelj Pedo-Biometrics laboratorija u Pittsburghu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Laboratorij je prikupio 1.5 milijuna dolara početnih sredstava prilikom osnivanja i u partnerskom odnosu je s kanadskom tvrtkom Autonomous ID.

Autonomous ID na prototipu ovog sustava radi još od 2009. godine, a cilj je napraviti pouzdan, ali relativno jeftin sigurnosni sustav.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Već na trećem koraku on zna da ste to vi i vraća se natrag na spavanje" rekao je Todd Gray, predsjednik tvrtke.

On je izjavio da je vidio potencijal ove tehnologije kada je njegova kćer bila u rodilištu i kad je vidio sobu koja je bila ukrašena prikazima različitih dječjih stopala duž zidova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ulošci za cipele čine se manje invazivnim oblikom identifikacije - za razliku od primjerice skeniranja mrežnice oka. Tvrtka kaže da su ti ulošci točni u više od 99 posto slučajeva i da čak prate mijenjanje hoda neke osobe zbog umora ili ozljede.

"Ako ih stavim u vaše cipele, oni će gotovo odmah znati da ja nisam vi", rekao je Gray za The Washington Post.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo