Vozili smo novi Clio / Isprobali smo Renaultov atraktivni novitet

Image
Foto: renault

Uzevši sve generacije u obzir, s približno dvanaest milijuna prodanih primjeraka od 1990., Clio je najprodavaniji automobil tvrtke Renault. Nakon nešto lošije prodaje treće generacije, sve oči su uprte u atraktivni novitet koji smo imali priliku i isprobati.

15.10.2012.
12:45
renault
VOYO logo

Novi Clio je prije puštanja u prodaju nakupio više od pet milijuna testnih kilometara, koliko iznosi 125 obilazaka Zemlje. Postavljen je na platformi B poput Clija III, a to je platforma na kojoj se temelji dvadesetak modela Renaultove grupacije. Platforma prepoznatljive kvalitete poboljšana je širim tragom kotača i većim međuosovinskim razmakom, kao i temeljitim programom smanjenja mase, ukupno po vozilu za oko 100 kilograma.

Tri su paketa opreme, prema dobro nam poznatoj praksi Renaulta; Authentique, Expression i Dynamique.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Clio četvrte generacije utjelovljuje novi vizualni identitet tvrtke Renault i prvi je serijski model koji izražava Renaultov dizajnerski preporod dok stil potpisuje dizajner Laurens van den Acker. Cilj je bio preslikati dizajn konceptnih Renaultovih modela na serijske automobile.

Otprve je prepoznatljiv zahvaljujući prednjem kraju na kojem se ističe Renaultov znak, sada uspravniji i ponosno postavljen na crnu pozadinu. Prvi put se takav izgled pojavio na konceptnom DeZiru. Svjetla su naglašena kromiranim elementima dok su dnevna svjetla u formi svjetlećih dioda. Dostupan je samo u izvedbi s pet vrata, no ima coupeovsku siluetu, u C nosaču krova skrivena je kvaka stražnjih vrata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: renault

U unutrašnjosti i izvana predviđene su površine namijenjene uređenju po mjeri, od upravljača do bočnih zaštitnih letvica na vratima. Detalji u unutrašnjosti dostupni su u sedam izvedbi: četiri boje (crna, crvena, plava, bjelokost) i tri teme, poput krovnih ukrasa: Elegant, Sport, Trendy. Kad se to uklopi s osam vanjskih boja i pet vanjskih uređenja onda su mogućnosti stvarno velike.

Ukus i funkcionalnost jasno je vidljiva u mnogim elementima unutrašnjosti, od armaturne ploče u obliku avionskog krila, skladno izvedene središnje konzole i pristupačnih mjesta za odlaganje po cijeloj kabini do pomno izvedenih pojedinosti i ozračja s osvježavajućim bojama. Bogata paleta boja te kromirani ili lakirani naglasci kabinu čine još ugodnijom.

Tri su paketa opreme, prema dobro nam poznatoj praksi Renaulta; Authentique, Expression i Dynamique, a količina opreme je poboljšana tako da namještanje upravljača po visini i dubini, klupu preklopivu u omjeru 1/3 – 2/3, električno pomicanje prednjih stakala i električno namještanje retrovizora, otvaranje i pokretanje bez ključa, set zračnih jastuka, ABS i ESP, ASR, Hill holder, klimu i drugo Clio ima u svim izvedbama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U unutrašnjosti i izvana predviđene su površine namijenjene uređenju po mjeri, od upravljača do bočnih zaštitnih letvica na vratima. Detalji u unutrašnjosti dostupni su u sedam izvedbi: četiri boje (crna, crvena, plava, bjelokost) i tri teme, poput krovnih ukrasa: Elegant, Sport, Trendy. Kad se to uklopi s osam vanjskih boja i pet vanjskih uređenja onda su mogućnosti stvarno velike.

Image
Foto: renault

Otprve je prepoznatljiv zahvaljujući prednjem kraju na kojem se ističe Renaultov znak, sada uspravniji i ponosno postavljen na crnu pozadinu. Prvi put se takav izgled pojavio na konceptnom DeZiru.

Ovo je prvi Renaultov automobil s novim trocilindarskim turbomotorom Energy TCe 90 koji sjajno ujedinjuje užitak vožnje i izvanrednu ekonomičnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ugrađen u središnju konzolu, sustav Media Nav dio je onoga što se danas traži. Dio je standardne opreme u dva od tri paketa. Zahvaljujući ekranu od 18 cm osjetljivom na dodir, uporaba je laka, a sustav, usto, obuhvaća radio i tehnologiju Bluetooth, za slušanje glazbe s odgovarajućih prenosivih uređaja i telefoniranje slobodnih ruku.

Sve izvedbe novog Clija imaju ugrađen domišljat zvučni sustav u zvučnike prednjih vrata. Sustav nazvan Renault Bass Reflex može reproducirati glasnoću i razinu slušateljskog užitka jednaku kućnim zvučnicima obujma od 30 dm.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad govorimo o motorima, Clio nudi uvelike osuvremenjenu paletu benzinskih i dizelskih motora. Dva nova benzinska motora Energy TCe 90 i TCe 120 EDC spajaju vrlo malu potrošnju i emisiju CO s istinskim osjećajem ubrzanja i odziva. Dizelski motori Energy dCi nove generacije, također znatno obnovljeni, omogućuju novom Cliju da ruši rekorde u ekonomičnosti uz isti užitak u vožnji.

Uvodni motor je poznati nam benzinski 1.2 16V sa 75 KS koji je dovoljan za nezahtjevne vozače.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo je prvi Renaultov automobil s novim trocilindarskim turbomotorom Energy TCe 90 koji sjajno ujedinjuje užitak vožnje i izvanrednu ekonomičnost. Ovaj motor s tri cilindrima i turbopunjačem obujma 898 cm i 90 KS opremljen je sustavom Stop & Start i nudi performanse atmosferskog motora od 1,4 litre.

Novi motor TCe 120 u seriji dolazi s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i šest stupnjeva (EDC). Ovaj turbomotor u prodaji će se naći u prvom tromjesečju 2013. i bit će među najekonomičnijim i najsnažnijim u svojoj klasi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ponudu dizela čine 1.5 litreni dCi sa 75 KS te Energy dCi 90 od 90 KS sa sustavom  Stop & Start.

Image
Foto: renault

Uzevši sve generacije u obzir, s približno 12 milijuna prodanih primjeraka od 1990. godine, Clio je najprodavaniji automobil tvrtke Renault. Nakon nešto lošije prodaje treće generacije, sve oči su uprte u atraktivni novitet koji smo imali priliku i isprobati.

I ekolozi su zadovoljni, benzinski motor TCe 90 i dizel motori dCi 75 i dCi 90 u novom Cliju zaslužili su oznaku eco² zbog iznimno male razine emisije iz ispuha. Od tih motora se očekuje da čine glavninu prodaje novog Clija u svijetu. U okviru nove prakse održavanja, za novi Clio uobičajeni je interval izmjene ulja  30 000 km ili dvije godine, a prvi servis planiran je nakon 30 000 km ili jedne godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Proizvodit će se u Flinsu (Francuska) i u Bursi (Turska), dok će se Clio RS proizvoditi u Dieppeu (Francuska). Cijene se kreću od 81.900 kuna za benzinske, odnosno 104.900 kuna naviše za dizelske modele.

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo