Promo

20 namirnica s visokim udjelom proteina za veću masu i mišiće

U posljednjih nekoliko desetljeća, česte su debate i prepirke oko nutricionističke kvalitete, sadržaja, omjera i važnosti unosa ugljikohidrata i masti. Ipak, gotovo se svi slažu kako je važnost redovitog i pravilnog unosa proteina krucijalna za normalno funkcioniranje ljudskog organizma, naglašavajući neke od prednosti kao što su produženi osjećaj sitosti, mršavljenje i gubitak masnih naslaga, izgradnja i povećanje mišićne mase i vezivnog tkiva, te produljenje fizičke i mentalne snage i izdržljivosti.

Proteini ili bjelančevine su, uz vodu, ugljikohidrate i masti, osnovni kemijski elementi tijela i života općenito. Sastavni su građevni materijal svake stanice na planeti, kao i ključan izvor tvari za izgradnju tjelesnog tkiva i rast organizma. Riječ je o tvarima izgrađenim od aminokiselina (esencijalne i neesencijalne) međusobno povezanih peptidnim vezama, koje upravljaju ključnim životnim funkcijama i staničnim procesima.

Proteini su zaslužni za čitav niz funkcija u ljudskome tijelu. Primarna im je zadaća sudjelovanje u procesu rasta, razvoja i regeneracije, što se razlikuje na temelju dobi, spola i psihofizičkog trošenja. Nadalje, njihova je uloga i nadomještanje oštećenih i mrtvih stanica, kao što je slučaj sa stanicama krvi, bubrega, jetre, kostiju, zubiju, noktiju i kose. Konačno, proteini služe tijelu i u proizvodnji enzima, hormona i antitijela, kao i molekule hemoglobina, zaslužne za prijenos kisika i proces staničnog disanja.

O kojim je namirnicama riječ i kakvi su njihovi benefiti za tijelo saznajte u ovom članku na Prvaci.hr.

Povratak na Net.hr