Ford Ecoboost međunarodni motor 2013.

Ford drugu godinu za redom osvojio nagradu Međunarodni motor godine; objavio povećanje proizvodnje 1.0-litarskog EcoBoost motora

– Fordov 1.0-litarski EcoBoost motor drugu je godinu za redom osvojio nagradu „Međunarodni motor godine“

– trocilindarski motor s turbo punjenjem i izravnim ubrizgavanjem osvojio je najveći broj bodova u 15-godišnjoj povijesti nagrade

– Ford planira od sredine kolovoza udvostručiti proizvodnju 1.0-litarskog motora EcoBoost u tvornici u Kölnu kako bi zadovoljio potražnju

– U Europi je 1.0-litarski EcoBoost dostupan u modelima Fiesta, B-MAX, Focus, C-MAX i Grand C-MAX; a bit će u ponudi u Transit Connectu, Transit Courieru, Tourneo Connectu, Tourneo Courieru, Mondeu i EcoSportu

– Motor se nalazi na tržištima diljem svijeta: u Indiji i Kini u ponudi je s Ford EcoSportom, a kasnije ove godine bit će u ponudi u Sjevernoj Americi u Ford Fiesti

Superštedljiv i živahan benzinski motor Ford EcoBoost proglašen je Međunarodnim motorom 2013. godine, čime je taj hvaljeni trocilindarski Fordov motor drugu godinu za redom osvojio tu nagradu.

1.0-litarski EcoBoost koji kombinira izravno ubrizgavanje goriva, turbopunjenje i promjenjivo uključivanje ventila kako bi se smanjila potrošnja goriva bez gubitka snage, dobio je najveći broj bodova u povijesti te nagrade. Motor je pobijedio i u kategoriji „Najbolji motor ispod 1.0 litara“ godišnjih nagrada časopisa Engine Technology International.
Ford je također potvrdio planove da od sredine kolovoza u svojoj tvornici u Kölnu udvostruči proizvodnju na više od 1000 motora dnevno kako bi zadovoljio potražnju.

“S tehnologijom koja je toliko zrela kao što je slučaj s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem iznimna je rijetkost ostvariti pravi pomak, ali upravo je to tim postigao s ovim motorom”, kazao je Joe Bakaj, potpredsjednik Fordove podružnice Global Powertrain.

“Morate ga voziti kako biste povjerovali da malen trocilindarski motor može isporučiti takve performanse i ekonomičnost potrošnje.”

Panel od 87 automobilističkih novinara iz 35 zemalja svijeta bio je zadužen za ocjenu voznih osobina, performansi, ekonomičnosti, rafiniranosti i uspješne primjene napredne tehnologije motora. Ford je jedan od tri proizvođača automobila koji su u 15-godišnjoj povijesti nagrada osvajali nagradu godinu za godinom. Fordov 1.0-litarski EcoBoost također je osvojio Međunarodnu nagradu Paul Pietsch 2013. za tehnološku inovaciju. Nagradu dodjeljuje njemački časopis Auto Motor und Sport. Osvojio je i Dewar Trophy britanskog Royal Automobile Club te Breakthrough Award američkog časopisa Popular Mechanic.

“Tko bi to vjerovao? 1.0-litarski motor koji ima sve: snagu, ekonomičnost, čistoću i nisku masu”, kazao je Peter Lyon, britanski član žirija i slobodni novinar.
“Ovo je remek-djelo.“

1.0-litarski EcoBoost osmišljen je u Fordovim istraživačkim i razvojnim centrima u Aachenu i Merkenichu u Njemačkoj te u Dutonu u Velikoj Britaniji, ali je izgrađen u Kölnu i Craiovi u Rumunjskoj.

Dean Slavnich, supredsjednik 15. nagrade Međunarodni motor godine i urednik međunarodnog časopisa Engine Technology kazao je, “Maleni EcoBoost – Fordov prvi trocilindarski dizajn – i dalje je motor koji treba pobijediti u svim kategorijama. Ekonomičan je u stvarnim uvjetima, a kompaktni turbo jamči da čitav paket može s lakoćom pogoniti veća vozila kao što je Grand C-MAX.”

1.0-litatski EcoBoost motor trenutno je u ponudi u manjim vozilima, kao što su Fiesta i B-MAX te kompaktnim modelima, uključujući Focus, C-MAX i Grand C-MAX. U bliskoj budućnosti pogonit će veća vozila, uključujući novi Ford Mondeo. Bit će u ponudi u Transit Connectu i Transit Courieru, te u Tourneo Connectu i Tourneo Courieru.

Motor će se naći u ponudi u čitavom svijetu. Sad je dostupan kupcima koji kupuju novi EcoSport u Indiji i Kini, a kasnije ove godine naći će se u Fiesti na tržištu Sjeverne Amerike.

Dovoljno je malen da stane u putnički pretinac u zrakoplovu, a isporučuje najbolju ekonomičnost potrošnje goriva u klasi europskih vozila i tu u vozilima kao što su Fiesta, Focus, C-MAX i Grand C-MAX.

Fordove tvornice motora u Kölnu i Craiovi nadograđene su kako bi omogućile proizvodnju 1.0-litarskog EcoBoosta te ponudile napredne tehnike proizvodnje koje smanjuju volumen rashladnog sredstva potrebnog za odgovarajuće aluminijske dijelove motora na samo pet mililitara po komponenti (nekad su potrebne bile dvije litre), a time se značajno doprinosi smanjenju štetnog utjecaja pri proizvodnji.

Uvedena je i nova tehnologija „hladnog testiranja“, a ona omogućava motorima testiranje bez pokretanja – čime se smanjuju potrošnja goriva i emisije CO2 za čak 66 posto. Preostala energija za pokretanje tvornice u Kölnu dolazi iz obnovljivih izvora, uključujući tri hidroelektrane u Norveškoj i Švedskoj.

Ford of Europe planira utrostručiti godišnju proizvodnju vozila opremljenih ekonomičnim EcoBoost benzinskim motorom sa 141.000 2011. godine na otprilike 480.000 do 2015. godine. Tvrtka procjenjuje da će više od 300.000 tih vozila biti opremljeno 1.0-litarskim EcoBoostom. U prvom kvartalu 2013. godine u Europi EcoBoost motor je zauzimao 42 posto narudžbi za B-MAX, 30 posto za Focus i 24 posto za Fiestu na ukupno 19 tradicionalnih europskih Fordovih tržišta.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr