SAZNAJTE VIŠE / Redovitim održavanjem automobila štedite novac na duge staze. Evo što vam može itekako pomoći

Image

Baš poput ljudskog tijela, i automobil je kompleksan sustav dizajniran kako bi izvodio specifične zadatke

30.1.2023.
6:54

I ljudsko tijelo i automobil zahtijevaju redovito održavanje i brigu kako bi dobro funkcionirali. Netko će reći kako je vrijeme najveći neprijatelj i tijelu i automobilu, ali utjecaj vremena se smanjuje uz uložen trud i brigu. Pogledajte samo oldtimere, na aukcijama postižu visoke cijene upravo zbog godina i godina njege i brige, ali i — godina!

Ne kažemo da trebate vašeg Nissana, BMWa, Alfu njegovati s ciljem da ga 2060. godine prodate na aukciji oldtimera, ali možete godinama imati istog limenog ljubimca koji će svoj posao odrađivati jednako dobro.

Zašto biste trebali redovito održavati automobil? Tako ćete mu osigurati siguran i učinkovit rad, a skupi popravci vam neće visiti nad glavom. I kućnim budžetom. Produžuje mu se i životni vijek, a i bolje zadržava vrijednost. Ako ga ikada poželite prodati, potencijalnom kupcu nećete ostaviti puno prilika za upiranje prstom i snižavanje cijene. Zvuči poželjno?

Održavanje automobila nije nešto što trebate prepustiti samo automehaničaru prilikom redovnog servisa. I sami možete aktivno sudjelovati u maženju i paženju vašeg automobila te mu osigurati sve što mu je potrebno.

Suvremeni automobili i njihovi moderni motori su znatno kompleksniji nego nekoć te njihovi dijelovi funkcioniraju pod nevjerojatnim pritiskom pa im je potrebna sva pomoć koju im možete pružiti. Današnji motori iz malog obujma „čupaju” više snage nego u prošlosti, a istovremeno se zahtijeva što manja emisija štetnih ispušnih plinova. Sve veći broj proizvođača automobila preporučuje periodičko korištenje aditiva za gorivo.

DataFuel čistač s mazivom uklanja neizbježnu vlagu, ali i nečistoće u gorivu. U zatvorenom spremniku pri radu motora dolazi do kondenzacije zbog razlike u temperaturi goriva u spremniku te viška goriva koje se vraća u spremnik nakon prolaska kroz sustav napajanja. Na stijenkama spremnika se stvaraju malene kapljice vode koje dolaze u kontakt s gorivom. Kapljice vode u gorivu mogu započeti ili ubrzati proces korozije u zatvorenom sustavu napajanja, a to je nešto što nikako ne želite. Dolazi i do promjena u radu mlaznica za raspršivanje goriva. Njihovim nepravilnim radom, gorivo ne izgara u potpunosti pa je povećana razina nastalog otpadnog materijala. Ovom zatvorenom krugu možete stati na kraj uz DataFuel. DataFuel jednim tretmanom unutar servisnog intervala uklanja i do 3% vode, što znači da vaš automobil radi lakše i efikasnije. Osim vode, čisti i karbonske naslage i ostale taloge prisutne u sustavu napajanja. DataFuel djeluje i biocidno, što je značajno otkad se u standardna goriva zbog EU direktiva dodaje i biogorivo zbog čega postoji rizik za razvoj algi. Alge u vašem automobilu nikako nisu lijep prizor. Uz sve navedene prednosti, DataFuel čisti i podmazuje pokretne dijelove automobila s kojima je u kontaktu te tako pridonosi dugotrajnosti komponenti.

Možete biti sigurni da ćete pronaći prikladno rješenje za dugotrajnost, učinkovitost i ekonomičnost vašeg automobila jer DataFuel postoji i za benzinske i dizel-motore.

Image
Foto: Promo

Koristi se svakih 10 do 20 tisuća kilometara ili na svakih 200 do 300 radnih sati, a možete ga i sami doliti netom prije dolijevanja goriva na benzinskoj postaji. Važno je da je u spremniku barem 15 litara goriva.

DataFuel tehnička video prezentacija:

Ako pak posjedujete automobil s dizelskim mozorom te često vozite u gradu, znate i sami kakva je gradska vožnja. Prometne gužve, relativno niske brzine i često pokretanje i stajanje, ono što bi narod rekao „prva-druga”. Dizelski motori troše manje goriva u takvom načinu vožnje, ali dolazi i do velikog problema — začepljenja DPF-filtera. Ako je DPF filter začepljen, makar i djelomično, ispušni plinovi ne mogu napustiti motor dovoljno brzo koliko bi trebali. U gradskoj vožnji nemate priliku „propuhati” dizelaša tj.  regenerirati DPF filter agresivnijom vožnjom na visokim okretajima kako bi se spalile čestice čađe. Tu uskače DataFap aditiv. Dolijevanjem ovog aditiva u gorivo povećavate učinkovitost regeneracije pri nižim temperaturama. Ako živite u gradu i posjedujete dizelaša, DataFap je ključan i koristi se svakih 8 do 10 tisuća kilometara za upotrebu u preventivne svrhe.

Uz aditive za gorivo, postoje i preparati koji će udahnuti novi život u ostale sustave vašeg automobila.

Čak i vozači početnici znaju kako je motorno ulje važno za rad automobila te da ignoriranje uključene lampice za razinu ili promjenu ulja može dovesti do teških posljedica. Osim provjeravanja optimalne razine ulja, važno je i redovito mijenjati ulje. Ulje postaje prljavo i značajno mijenja boju zahvaljujući brojnim faktorima, a prljavo ulje sadrži čestice koje mogu naštetiti motoru i drugim dijelovima vašeg automobila ako se pravovremeno ne mijenja. Nažalost, promjena ulja nije dovoljna kako bi se uklonile naslage koje nastaju u automobilskim sustavima. Ove naslage smanjuju učinkovitost motora, snagu i mogu dodatno istrošiti dijelove. Dok redovita promjena ulja može spriječiti ili usporiti stvaranje ovih naslaga, dodatno čišćenje i održavanje je nužno kako bi se uklonile ove naslage, a motor opet prodisao punim plućima.

Datacolov Lubridat Cleanerje čistač posebno kreiran za rastvaranje naslaga u cijelom uljnom sustavu. Temeljito čišćenje vraća optimalne vrijednosti pritiska ulja, zazora ventila, sprječava se lupkanje podizača u glavi motora te se normalizira kompresija. Prikladan je za sve vrste motora, a koristi se kod redovite zamjene ulja ili po potrebi.

Rashladnom sustavu vašeg automobila također treba čišćenje i pritom ne mislimo samo na zamjenu stare tekućine novom. Ovaj sustav je odgovoran za zaštitu vašeg motora od pregrijavanja, a možete se pozdraviti s njegovom učinkovitosti ako je rashladna tekućina prljava ili kontaminirana nakupinama prljavštine koje mogu čak i dovesti do začepljenja sustava ili oštećenja motora u slučaju pregrijavanja. Čišćenje rashladnog sustava uključuje ispiranje stare tekućine i dolijevanje nove, ali zamjena tekućine samo osigurava čistu tekućinu, ne i čistoću sustava — baš kao što je spomenuto i kod promjene ulja.Coolingdat Cleanerje čistač rashladnog sustava koji djeluje energično, kemijski transformira kalcij, neutralizira kiseline i uklanja masnoće i ulja. Njegov sastav nije štetan za materijale od kojih je izgrađen hladnjak, što uključuje gumu i plastiku. Coolingdat Cleaner je prikladan za sve vrste motora.

Iako dizelaši imaju određene prednosti u odnosu na benzince, uz njih morate brinuti i o AdBlue tekućini koja se koristi u ispušnim sustavima kako bi se smanjile emisije dušikovih oksida. Nalazi se u posebnom spremniku i vjerojatno ste već upoznati s tom tekućinom. Problem koji se pojavljuje kod AdBluea je stvaranje i taloženje mikrokristala uree na komponentama. Kako biste doskočili tom problemu i spriječili nastanak većih problema, tu je Datacol AdBlue aditiv, posebno formuliran kako bi se spriječilo stvaranje i taloženje mikrokristala. Nakupine mikrokristala mogu uzrokovati začepljenje, a čak i potpuno gašenje cijelog sustava. AdBlue aditiv se dodaje u preporučenoj dozi prilikom svakog dodavanja AdBluea.

DATACOL godinama radi na profesionalnoj prevenciji kvarova i higijeni motornih organizama, a to znači da su usavršili i svoje preparate za održavanje i njegu automobilskih sustava.

Nekoć se i pranje zuba smatralo nepotrebnim, a danas ne možete zamisliti jedan dan bez četkice i paste za zube. Upravo tako bi trebalo biti i s preparatima za vaš automobil, moramo proširiti definiciju „održavanja automobila” te uvesti promjene. Ako uložite vrijeme i novac u održavanje, izbjeći ćete kvarove, skupe popravke, a samim tim i glavobolje te bolne udarce na vaš novčanik.

Redovito, kvalitetno i pravovremeno održavanom automobilu broj prijeđenih kilometara je samo broj. Pobrinite se da vaš automobil diše punim plućima uz DATACOL.

KSW 94
Gledaj odmah bez reklama