ključ je u proteinu / Znanstvenici otkrili što se događa s kožom kod osoba koje imaju ekcem

Foto: www.profimedia.hr

Ovo otkriće dovelo je stručnjake korak bliže lijeku za ekcem. Zasad postoji samo terapija za ublažavanje simptoma

17.6.2019.
www.profimedia.hr

Ekcem ili atopijski dermatitis pogađa 20 posto  djece i tri posto odraslih diljem svijeta. Iako ne nedostaje krema i losiona koji ublažavaju kronične simptome ekcema, još uvijek nije pronađen lijek.

Tijekom proteklih deset godina znanstvenci su otkrili da je ekcem povezan s manjkom proteina filagrina u koži. Taj protein igra ključnu ulogu u zaštiti kože.  Ako osoba ima genetsku mutaciju koja sprječava proizvodnju filagrina, može doći do razvoja ekcema ili ihtioze, perutanja kože.

Znanstvenici sa Sveučilišta Newcastle 2016. su otkrili skup proteina i molekularnih obrazaca koji vode do nastanka kožnih problema. "Dokazali smo da je manjak filagrina dovoljan da utječe na ostale proteine  i dovede do ekcema", objašnjava voditelj studije Nick Reynolds. "Identificirali smo 17 proteina koji se drugačije ispoljavaju kada uklonimo filagrin", dodaje.

Znanstvenici su usporedili stanje enzima kod ljudi koji boluju od ekcema i kod onih zdravih. Otkrili su da je nekoliko proteina izmijenjeno kodo osoba koje imaju ekcem, baš kako se i pokazalo u laboratoriju.

Iako je ovo tek komadić u slagalici koju treba sastaviti kako bi se dublje razumio ekcem i otkrio lijek za njega, puno obećava. Sada kada je poznato što se događa u koži ako imate premalo filagrina, može se trasžiti dalje, poručuju sudionici studije.

"Ova vrsta istraživanja pomaže nam da razvijemo tretman za liječenje ekcema, a ne samo za ublažavanje simptoma", zaključuje Nina Goad iz Britanskog društva dermatologa.