Studija je provedena u Južnoafričkoj Republici na 1.500 zdrave djece od kojih je 900 isključivo dojeno.
Ona djeca koja su dojena šest mjeseci, što je razdoblje koje preporučuju pedijatri, imala su 56 posto manje rizika da razviju probleme u ponašanju na početku osnovne škole od onih koji su hranjena kraće od mjesec dana, utvrdili su znanstvenici čiji je rad objavljen u američkom časopisu Plos Medicine.
OPET PROMIJENILI MIŠLJENJE: Znanstvenici sada kažu da dojenje nema veze s inteligencijom djece
"Hranjenje isključivo majčinim mlijekom ima puno veću važnost nego se smatralo i to za više aspekata razvoja djeteta", rekao je Tamse Rochat iz Durbana, glavni autor studije.
Problemi s ponašanjem u djetinjstvu mogu dovesti do agresivnog i asocijalnog ponašanja. To utječe na učenje i odnose s bližnjima i može dovesti do problema sa samopouzdanjem i psihičkim zdravljem. Sve to može rezultirati profesionalnim neuspjehom kasnije u životu, pojašnjava Rochat.
Studija je također pokazala da djeca koja idu u jaslice najmanje godinu dana imaju 74 posto više izgleda da će bolje mentalno funkcionirati.
Isto tako, djeca koja kod kuće imaju dobru intelektualnu stimulaciju - na primjer, knjige ili razne igre - imaju 36 posto više izgleda za bolje funkcioniranje mozga.