U ustima pušača ogroman broj štetnih bakterija

Osobe s kroničnom bolesti desni koji uz ne-kirurške tretmane prestanu pušiti, u kratkom se roku mogu riješiti štetnih oralnih patogena te istovremeno povećati broj onih zdravstveno prihvatljivih

27.7.2010.

Oralne bakterije igraju važnu ulogu u nastanku kronične bolesti desni, a pušenje doprinosi okolini bogatoj patogenima. Srećom po pušače odvikavanje od pušenja može promijeniti oralnu mikrobnu zajednicu.

Kako bi utvrditi utjecaj prestanka pušenja na odabrane oralne bakterije, istraživači su pokrenuli dugoročno istraživanje na čijem su početku prikupljeni uzorci plaka sa zubiju 22 pušača početnika.

Dvanaest mjeseci nakon parodontalne ne-kirurške terapije, uzorci su ponovno uzeti od svih 22 sudionika, međutim, 11 ih je prestalo pušiti, a 11 je i dalje prakticiralo nezdravu naviku. Rezultati su pokazali smanjenju razinu raznih vrsta bakterijskih uzročnika, kao i povećanje zdravstveno prihvatljivih vrsta i to kod onih pacijenata koji su prestali pušiti.

Rezultati istraživanja britanskih i američkih znanstvenika objavljeni su u najnovijem izdanju časopisa Journal of Clinical Microbiology.

ordinacija.hr