Spriječite proširene vene

Pogledajte zašto vene ne vole predugo sjedenje i stajanje, pretilost, lijenu probavu, pušenje, pretople kupelji, tijesnu odjeću, predugo sunčanje, saune i depilaciju vrućim voskom.

Proširene vene na nogama nasljedna su bolest koja pogađa ponajprije žene. Međutim, neugodan se problem može spriječiti i ukloniti, prenosi Ordinacija.hr.

Težina u nogama, otečeni gležnjevi, grčevi, utrnulost i svrbež: to su prvi znakovi problema s krvotokom u našim venama. Smatra se da otprilike 15 posto osoba ima takve smetnje, od čega su čak više od tri četvrtine žene. Problemi s venama pretežito su nasljednog podrijetla: u obiteljima u kojima su oba roditelja patila od proširenih vena, ista će sudbina u 80 posto slučajeva snaći i njihovu djecu.

Kako nastaju?
Krv cirkulira kroz dva venska sustava, površinski i dubinski, koji su međusobno povezani sitnim venama. Da bi iz nogu stigla u srce, krv mora pobijediti silu težu. To se odvija zahvaljujući stezanju mišica na listovima i pritisku stopala u pokretu. Niz zalistaka unutar vena sprečava da krv teče unatrag. Ako oni loše funkcioniraju, krv se zadržava i proširuje vene.

Što ih potiče?
Proširene su vene uzrokovane konstitucijskom slabošću (najčešće nasljednom) stijenki vena i zalistaka. Postoji međutim i niz drugih predispozicija:
predugo stajanje na poslu ili kod kuće
zatvor
endokrine smetnje koje izazivaju povećanje estrogena i progesterona u krvi; tu posebno valja pripaziti na kontracepcijske pilule
pretilost
trudnoća
Prevencija
Recite DA:
Šetnjama, sportu, tuširanju, laganoj dijeti, odmoru s podignutim nogama, elastičnim čarapama, posjetu angiologu već na prvi znak smetnji.

Recite NE:
Predugom sjedenju, predugim stajanju, pretilosti, lijenoj probavi, pušenju, pretoploj kupelji, tijesnoj odjeći, predugom sunčanju, saunama, depilaciji vrućim voskom.

Gimnastika za vene
Evo dviju jednostavnih vježbi za one koji pate od proširenih vena ili koji jednostavno žele održati pravilan krvotok.

Ispružite se na podu istegnutih nogu, a ruke savijte ispod glave. Iz tog položaja privucite koljena prema bradi.

Ispružite uvis jednu nogu i zatim je spustite, i ponovite to 20 puta. Istu vježbu napravite 20 puta drugom nogom. Vježba se izvodi polako.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr