Pet dobrih razloga da jedete kestene

Kesteni nisu samo ukusna poslastica, ovi plodovi puni su sastojaka koji donose zdravstvene koristi.

Pet razloga da počnete uživati u kestenima

1. Oboljeli od celijakije – radujte se!

Kesteni ne sadrže gluten, inače često prisutan protein u žitaricama, koji kod nekih uznemiruje tanko crijevo i izaziva niz simptoma.

2. Riznica antioksidansa

Kesteni su bogati vitaminom C. U biti, to je jedini orašasti plod koji ga sadrži. Jaki zubi, kosti i krvne žile su samo neke od prednosti koje donosi vitamin C. Imaju i visok sadržaj mangana, minerala u tragovima, pa će pomoći u bržem ozdravljenju i zaštiti od štetnih posljedica slobodnih radikala. Smanjuju i rizik od nekih vrsta raka i bolesti srca.

3. Donose stabilne razine energije

Kesteni su bogati ugljikohidratima. No, prije nego ih zbog toga odlučite izbjegavati, imajte na umu da su ovi ugljikohidrati složene strukture, pa se probavljaju sporije od najjednostavnijih. To znači da razina energije ostaje konstantna, a ne kao kad se unose jednostavni ugljikohidrati koji naglo povećavaju razinu šećera u krvi.

4. Snižavaju kolesterol

Porcija kestena sadrži otprilike 21 posto preporučenog dnevnog unosa prehrambenih vlakana, što je nužno kako bi se smanjio kolesterol u krvi. Bogati su i mononezasićenim masnim kiselinama, kao što je oleinska kiselina. Studije pokazuju da pomažu u ravnoteži dobrog kolesterola (HDL) dok smanjuju loš (LDL) .

5. Sadrže i folnu kiselinu

Porcija kestena daje 35 posto preporučene dnevne količine folne kiseline. Folna kiselina je vitamin iz B skupine koji je topiv u vodi i prirodno se javlja u nekim namirnicama, poput kestena. Igra važnu ulogu u sprečavanju neuroloških oštećenja na fetusu, što ga čini idealnim izborom za trudnice.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr